• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Julklapp - damklocka?

Det är gulguld som hon vill ha. Tissotmodellen är fin så jag ska fundera på det. Lutar ändå åt Gant då jag är osäker på om hon gillar det läderbandet på tissotklockan. Alla dessa val, pjuuh!

jag tackar för all hjälp, det uppskattas något enormt:)
Varför Gant? Den har ju inget läderband. Jätteenkellt att byta band med. Ett mesh som Gant-klockan har kostar nog mindre än en hundring. Jag gillar inte ens (moderna) Tissot men kvalitén jämfört med gant är ändå natt och dag. Är ju typ samma design.

Här en Timex som är väldigt lik med.

Bilagor

• TW2T74100.jpeg
    TW2T74100.jpeg
    73.7 KB · Visningar: 9
Senast ändrad:
Jag sitter med samma fråga. Min budget är ~7-15.000. En fru som inte äger någon klocka och som nog inte bryr sig sådär överdrivet mycket. Oavsett så ser jag gärna att det är en automatisk klocka då jag gillar ingenjörskonsten i det hela och klockan i sig känns mer premium. Efter googling har jag stött på klockorna nedan.
  • Har ni tips på fler liknande?
  • Finns det några udda märken som skulle kunna vara kul? Något mer svenskt som var snyggt hittade jag inte, förrutom Sjöö Sandström som ligger lite över budget.
klockor2.png

Jag sitter med samma fråga. Min budget är ~7-15.000. En fru som inte äger någon klocka och som nog inte bryr sig sådär överdrivet mycket. Oavsett så ser jag gärna att det är en automatisk klocka då jag gillar ingenjörskonsten i det hela och klockan i sig känns mer premium. Efter googling har jag stött på klockorna nedan.
  • Finns det några udda märken som skulle kunna vara kul? Något mer svenskt som var snyggt hittade jag inte, förrutom Sjöö Sandström som ligger lite över budget.
klockor2.png
Av det du skriver så hade jag gått på en Sjöö Sandström Jubilee Steel (Quartz). Om hon inte använder klocka så kan det vara bra med en Quartz i början, annars finns det risk att den hamnar liggande så hon kanske inte orkar ställa om tiden varje gång då den legat 1-2 dag. Går kring 10.000kr nya.

klockor2.png
Har tyvärr inget tips, men, en SS royal steel classic 32mm kan du hitta för under 15 👍

Av det du skriver så hade jag gått på en Sjöö Sandström Jubilee Steel (Quartz). Om hon inte använder klocka så kan det vara bra med en Quartz i början, annars finns det risk att den hamnar liggande så hon kanske inte orkar ställa om tiden varje gång då den legat 1-2 dag. Går kring 10.000kr nya.
Bra tips! 👏

Tack. Jag hittar inte den på deras egna hemsida, har den utgått ur sortimentet och sälj som lagervara hos de som har den kvar?

Tack. Jag hittar inte den på deras egna hemsida, har den utgått ur sortimentet och sälj som lagervara hos de som har den kvar?
Ingen aning faktiskt, enklast att ta reda på det genom att dra iväg ett mail till Sjöö Sandström själva. Verkar dock finnas inne hos bl.a. Lindahls Urmakeri och även hos August Petersson & Son

klockor2.png
Jag och tjejen letade lite liknande förut och hon tyckte då att Baume & Mercier var fina i den klassen och de är lite mer udda :)

Edit: t.ex. denna https://www.fredmansur.se/sv/classi...amklocka-parlemor-diamanter-stallank-M0A10326

Hej!
Hade tänkt köpa en klocka till min flickvän men det är svårt att hitta i klockdjungeln. Hon har inget större intresse av klockor och vill helst ha någon clean variant, typ vit urtavla, guldfärgad boett och brunt läderband. Har ni förslag på modeller? Budgeten är inte satt utan det beror på förslagen, hoppas ni har lite grymma tips:)!
Hej :D

@yonsson är lika charmig som vanligt, men det finns trevliga trådar med trevliga människor också ;)

Jag hade kört på något med kvalitet även om hon inte är speciellt klockintresserad. Jag köpte en Tissot till min bättre hälft för kanske 10-15 år sedan och det var en riktig hit. Tyvärr blev hon mer klockintresserad efter det så nästa klocka i present fick bli en Breitling... så viss framförsikt och försiktighet krävs :D

Certina och Tissot är två gedigna alternativ med en massa modeller att välja mellan. Sen kan du gå upp ett steg kanske till Rado eller Hamilton, går att hitta deals som gör att det inte krävs massor med mer pengar. Om du är snabb så hinner då nog att beställa från ett annat land och ändå hinna till jul. Finns en del bra priser om man tittar runt lite.

Certina kvarts på läder med ljus tavla
Tissot automatare på läder
Hamilton med ljus tavla, på brunt läder, guldfärgad boett, automat och 36mm ;)

Kanske en corniche? Alltid tyckt deras klockor är fräscha för pengarna (325 eur för 36mm dammodell. Just nu i ingick även ett armband såg jag på deras hemsida) :)

H36YGB-Front.jpg

H36-Front-1.jpg

T_2000_Front_TR.jpg

4.jpg

Tillbaka
Topp