• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Julklappar som diskret bytes bort

St Maxime

KS Explorers Club
Jag är ärligt talat hopplös i detta fall och det handlar på inte sätt om tacksamhet, utan vill bara inte att någon ska ha lagt pengar på ngt som jag sen inte använder/gläds åt. Samma när jag ger bort, stoppar oftast med kvittot. Fattar att jag låter sanslöst tråkig samtidigt som jag skriver detta.....

Som svar till TS: en tröja som var väl åtsittande åker tillbaka - annars måste detta varit den jul med minst antal returnerade grejor under mitt 40-åriga liv (kan ju ha att göra med att paketen blir färre och färre varje år också....)
 

Joseph

Cartier
Min pappa har en tendens att "återvinna" presenter. Inte sälja, men ge vidare då han är en enkel man som inte känner ett behov av massa saker. Men han saknar fingertoppskänsla, eller är lite väl rak och osvenskt ärlig. En gång hann han knappt öppna min present innan han gav bort den till min bror som satt bredvid, då " den hade varit mycket finare på honom" :p
 
Senast ändrad:

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Min pappa brukar hitta rätt märkliga julklappar att ge bort. Oftast är det jag som ”drabbas” av detta. Några exempel på julklappar som jag har fått och sålt vidare:
  • En enhjuling (jag hade aldrigs ens sagt ordet enhjuling innan dess)
  • En 2,2 meter lång flygplanspropeller i aluminium
  • En bläckpenna formad som en saxofon som spelade en liten trudelutt när man tryckte på en knapp.
Jag tänker att det är bättre om grejerna finns hos någon som har glädje av dem än att de ligger och samlar damm hos mig.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
I vår släkt har vi en chokladpralinask som heter "For You" från mitten av åttiotalet som getts som julklapp till varandra. Ett år får någon den, sen går det några år och den glöms bort. Plötsligt dyker den upp någon jul igen och någon annan får den, och så snurrar det på.
 

mega

Rolex
Min pappa brukar hitta rätt märkliga julklappar att ge bort. Oftast är det jag som ”drabbas” av detta. Några exempel på julklappar som jag har fått och sålt vidare:
  • En enhjuling (jag hade aldrigs ens sagt ordet enhjuling innan dess)
  • En 2,2 meter lång flygplanspropeller i aluminium
  • En bläckpenna formad som en saxofon som spelade en liten trudelutt när man tryckte på en knapp.
Jag tänker att det är bättre om grejerna finns hos någon som har glädje av dem än att de ligger och samlar damm hos mig.
Din pappa borde adoptera mig.
 
Topp