• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jungfrutur!

Roxen

Cartier
Idag jungfrukördes "nya" bilen i vårt vackra vårväder!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    144.4 KB · Visningar: 390

Roxen

Cartier
Tyvärr är det ingen 450, endast en enkel 250 Compact från mitten av -70. V6a som drar massor utan att vara särskilt "klösig" men i vansinnigt välbevarat skick, och dessutom den originala "grädd-vita" lacken. Favvon är en 280se coupé med Amerika-lysen i silvermetall, men det tillåter inte plånkan ännu... Får bli en exteriör bild där den tyvärr blir lite skymd av mig :)
image.jpg
 

Roxen

Cartier
Kan tala om att det är våldsamt svårt att köra med den där lösa j-a lädertrasan, men är det proveniens från 70-talet så är det... Cheepo får helt enkelt göra en insats! ;)
 

jabla

Sarlacc
Grattis: trevlig bil.
Hade själv en 230 från -73 en gång i tiden men järnoxiden tog överhand.
Undrar om jag inte har ett styrservo till den liggande i garaget, kanske mer om städar noggrant. :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Du ska vara glad, i gamla häckmercs så får du plats med minst 3 st fullsize lik i trunken utan problem....hade den varit stasigrön hade det varit pricken över....
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Är det någon som blir superexter så har jag en tjejpolare som har en compact kupé som "ska" iväg. Kördes för ett par år sedan.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Läcker bil!
Vad fyller de orangea grejerna Bredvid grillen för funktion?
 

Roxen

Cartier
Grym bil, men visst är det en rak sexa?

Har haft 2 st själv :) Hoppas du slipper byta kupéfläkten...

Jag vet knappt skillnad på cylinderantal, men du har rätt! Tur jag har en kunnig mekaniker... Jag rattar helt sonika "ut" de karaktäristiska triangel-vindrutorna så blir det ett jäkla fläktande ;) Vad roligt att du också kört gammel-Bentz! Är mycket förtjust i modellen :)
 

Roxen

Cartier
Vad glad jag blir för alla uppskattande kommentarer, tack! Har för mig det finns fler, betydligt fräsigare Merca-veteranare här på forumet? :)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Najs! Min "svärfars" merca... Han är skulptör boende på södra Gotland och har massvis med kul saker bland annat denna mercan... Kass bild dock enda på ifånen
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    98.6 KB · Visningar: 53
Topp