• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Junghans Chronoscope Max Bill -

Borone

Cartier
2-Faktor
Pris
12500
Returpolicy
Enligt ök
Bilder Skickat
  1. Ja
Såld via annat forum.

Andra gången jag försöker mig på den här modellen, för att jag tycker att den är precis (!) så som jag vill att en stilren bauhaus-kronograf ska se ut. Tyvärr sitter den lite för stort på min spaghettihandled (…kanske också för att jag är van vid klockor 29-36 mm).

Köpt 2021-06-30 och mycket (!) sparsamt använd.

Kommer med innerbox, ytterbox, kvitto, manualer, original milanese-strap i stål och original läderrem. Jag hittar inte ett enda märke på klockan men har inte inte luppat varenda kvadratmillimeter, så jag kan ha missat någon mikroskopisk hairline.

Släpper den för 12k jämnt inkl. frakt. Kan också tänka mig byte mot Cartier tank, JLC Reverso, GS, Nomos, eller annan dressare mindre än 40 mm. Både manuell/automat och quartz kan vara av intresse. Bytesvärdet sätter jag till 12k.

Bilden nedan har jag lånat från nätet.

s-l1600.jpg


Egentagen bild (med mobilkamera och filter för att justera färgerna)
4A983910-0EAC-4947-A991-419CFE799560.jpeg



Lite info. från Ljunghans hemsida:

DESCRIPTION
As one of the most extraordinary designers of the last century, the architect, painter, sculptor and product designer Max Bill left behind an extensive life’s work, including one of the most fascinating watch collections of recent decades.

TECHNICAL INFO
Self-winding movement calibre J880.2, 48 hour power reserve (without chronoscope function)

Function: Stop function, date
Material: stainless steel, Ø 40.0 mm, height 14.4 mm, convex hard Plexiglass with SICRALAN coating
Watch face: matt silver-plated, minute track and hands with environmentally friendly luminous substance

Splash resistant

Bracelet: milanaise bracelet with safety buckle

DESIGNER
Max Bill (22 December 1908 - 9 December 1994) was a Swiss architect, artist, painter, typeface designer, industrial designer and graphic designer.
Bill was born in Winterthur. After an apprenticeship as a silversmith, Bill took up studies at the Bauhaus in Dessau from 1927 to 1929. From 1937 onwards he was a prime mover behind the Allianz group of Swiss artists and in 1944, he became a professor at the school of arts in Zurich. In 1953, Max Bill, Inge Aicher-Scholl and Otl Aicher founded the Ulm School of Design in Germany, a design school initially created in the tradition of the Bauhaus and which later developed a new design education approach integrating art and science. The school is notable for its inclusion of semiotics as a field of study.

Bill was the single most decisive influence on Swiss graphic design beginning in the 1950s with his theoretical writing and progressive work. As an industrial designer, his work is characterized by a clarity of design and precise proportions. Examples are the elegant clocks and watches designed for Junghans, a long-term client.

As a designer and artist, Bill sought to create forms which visually represent the New Physics mathematics of the early 20th century. He sought to create objects so that the new science of form could be experienced by the senses. From 1967 to 1971 he became a member of the Swiss National Council, then became a professor at the Staatliche Hochschule für Bildende Künste in Hamburg and chair of Environmental Design from 1967 to 1974.
In 1973 he became an associate member of the Royal Flemish Academy of Science, Literature and Fine Art in Brussels. In 1976 he became a member of the Berlin Academy of Arts.
 
Senast ändrad:
Topp