• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Just a Seiko - modembrännare

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här kommer en liten bildkavalkad. De flesta bilderna är från min IPhone. Håll till godo.




image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg









image.jpg




image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Tror ändå jag gillar Seikos lite. Och ja, jag har tråkigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns keramisk ring till samuraj?
Kort svar: nej

Långt svar:
Allt finns på ebay. Inlägget var inte till skxen, men hade samma storlek. Fram med linjalen och mät sedan söker du på "ceramic bezel" på ebay och kollar om någon har samma storlek.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Lite härlig Seiko-porr så här på onsdagskvällen, tackar! Många fina, men GS GMT:n där är ju något alldeles särdeles.
 

SSL

Audemars
Fattar fan inte sökfunktionen här på KS. Försöker hitta stora seiko-tråden, och man tycker den borde komma upp överst eftersom Seiko nämnts mest där. Men..

Finns det någon Seiko som man måste vrida upp manuellt? Eller är alla kvarts eller automatiska?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fattar fan inte sökfunktionen här på KS. Försöker hitta stora seiko-tråden, och man tycker den borde komma upp överst eftersom Seiko nämnts mest där. Men..

Finns det någon Seiko som man måste vrida upp manuellt? Eller är alla kvarts eller automatiska?
Finns ju massvis av vintagemodeller, men nyproducerade finns det bara från Grand Seiko.
http://www.grand-seiko.com/collection/9s-mechanical/SBGW047.html

Och här är tråden du letade efter.
https://klocksnack.se/threads/officiella-seikotråden.9381/unread
 
Topp