• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Känslor inför Yacht-mastern?

Alldeles för mycket bling. Men på en påfågel(en man som blingar i resten av sina attribut) så är den ganska häftig.

Rivalen här kommer några, har 18cm handled.

YM_Croco.jpg
YM_Green.jpg
YM_red_RB.jpg
YM_Rios.jpg
YM_ute.jpg
YMgul.jpg
YachtMaster08.jpg

Min mor kör YM GS kom jag på nu=) grå tavla:rolex: de är fina. Dok så lossna hela urverket på hennes nya. Suck Men det löste sig bra

Jag älskar min midsize som jag använder som "klocka till allt", grym på länk.

Köpten den för att det är den enda moderna midsize rolex-sportisen och att det står "yacht" på urtavlan... men visst är den grå tavlan rätt trist...o omöjlig att läsa av i dunkel... byter till blå så fort det kommer till Mid, håller tummarna för Basel14
DFD17802-69CA-4359-9893-C8B3E93CEED5-1925-000001E8DD2A8E02_zps301e1016.jpg

Tycker den är fin, men det finns både för och nackdelar med den.
Gillar blinget. När man ser den på bild är det lätt att tycka att allt flyter ihop i silver, men IRL är den mycket finare.

Något man får vänja sig vid är att boetten är ganska mjukt slipad, som en sönderslipad Sub ungefär, men så ska det vara. Tavlan i platina är inte så blänkande som man kan tro IRL.

Det är fascinerande att Rolex kan göra Submarinern, GMT Master och Yachtmeistern från så snarlika grundämnen och få dem att kännas så olika med små medel.

Bilderna av jabla bilder tycker jag är ett bra exempel på en av mina pet peeves - svårigheten att bära en klocka med samma färg på boett och tavla på band i en annan färg (eller typ vilken färg som helst). Alla band ser lite märkliga ut på såväl YM med Pttavlan som en klassisk stål-DJ med silvertavla eller en DD med guldtavla. Det blir liksom en monokrom klump på ett band.

...om nu någon undrade. Alltså.

Jag älskar Rolex, men Yacht-Master kan jag inte se. Har aldrig tyckt om den modellen. Har en kompis som har en sådan i guld ock med, blå tavla.Den är kanske lite intressant ,att titta på ,men köpa aldrig.

Tycker den med platinatavla är ful, och tyvärr även väldigt "platt". Därför är det den Rolexmodell som tilltalar mig allra minst, helt enkelt.

Hade en Ym för 8årsen, som en kille sa innan, allt smälter ihop! Jag testade även att byta till ett all red datum skiva, men det hjälpte bara i 15min sen var samma känsla tillbaka, enligt mig så finns det mycket ballare klockor för dom pengarna :)

Skall försöka rota fram npgra kort med den röda datum skivan.

Diggar den med blå tavla, men som andra varit inne på.. Det finns MYCKET jag skulle köpa innan en YM för de pengarna

Den där klockan har lite stil. Allt smälter ihop som några säger men det är ändå dressad på ett bra sätt.

Nya blåa är riktigt fin. Bättre ändlänkar också jämfört med de förra, som är allt för långa. Men totalt sett så är modellen allt för blingig - eller blank i varje fall - för mig.

A

Jag tycker väldigt mycket om YM, har haft 2 st stål/platina.
Dock så köpte jag nu istället en 16610 som bärs mer diskret och fungerar
vid alla tillfällen.
/j

Jag har en 16622 och tycker den är mycket trevlig. Att det är bling över den kan jag inte riktigt hålla med om. Jag tycker den funkar fint till det mesta och känns mer "dressad" än vanliga dykare. Jag bär den varje dag.

Den gamla är helt okej, den nya med blå tavla är underbar i solljus men för mörk annars...

YM2 i stål däremot är sjukt grym!

Liksom många andra tycker jag den med blå tavla är snyggast. Varför inte en TT?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

YM med platinatavla är nog lika svårfotograferad som hulken, måste ses och provas i verkligheten innan man kan vara säker på sin uppfattning.

Tillbaka
Topp