• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köp via blocket

Gehrke

Basic
Hej alla

Efter ett ha köpt min första omega för 4 år genom KS vill jag nu ta steget till en Rolex 116613lb.
Jag har hittar en på Blocket som är intressant men känner mig inte helt bekväm med ett sånt köp av privatperson pga rånrisken.

Affären skulle då göras på bank men hur kan man undgå risken att både bli rånad. Dels direkt efter dels långt efter (ex följt efter etc.)

Tack!

Nej!
Oavsett bank eller inte, du kan aldrig verifiera äktheten på klockan.
Klockan måste verifieras innan köp. Kan ju vara en replica, vilket det finns gott om tyvärr

Hej alla

Efter ett ha köpt min första omega för 4 år genom KS vill jag nu ta steget till en Rolex 116613lb.
Jag har hittar en på Blocket som är intressant men känner mig inte helt bekväm med ett sånt köp av privatperson pga rånrisken.

Affären skulle då göras på bank men hur kan man undgå risken att både bli rånad. Dels direkt efter dels långt efter (ex följt efter etc.)

Tack!
Vilken bank eller annan affärsinrättning tillåter privatpersoner göra privata affärer I dess lokaler?

Fattar verkligen oron! Tyvärr är det ju som alla skriver svårt att verifiera äkthet och rånrisk är väl alltid en grej. Sålt via blocket själv och va minst lika nervös som säljare. Man får väl bestämma sig vad det är värt att köpa fr gråhandlare och jämföra mot risken.
Säkra ställen att göra affärer på har väl diskuterats i andra trådar. Aldrig fattat "bankgrejen". Se till att verifiera identifiering på ngt sätt så känns det ju lite säkrare iaf.

Tillbaka
Topp