karljohan8
Basic
Va på Rolex-butiken i stan idag och kollade in en Tudor Black Bay 58 925 som jag har varit sugen på ett tag nu. Jag beslutade mig för att köpa den, men vid närmare inspektion hittade vi en ding i sidan på boett. Inget jätteallvarligt men tillräckligt för att det inte ska gå att åtgärda.
Personalen i butiken erbjöd mig 25% rabatt på klockan, vilket jag nu överväger.
Jag köper klockan för att använda dagligen, och jag har egentligen inget emot att köra andra hand, men gillar tanken på att köpa en helt ny klocka i butik. Detta känns lite som det bästa av två världar.. Har ingen plan på att sälja den vidare i framtiden, även om jag nu får ett pris som jag antagligen hade kunnat sälja den vidare för.
Ville kolla med er lite mer erfarna klockköpare om detta kan tordes vara en bra ide eller ej. Just nu lutar jag åt att köpa den.
Personalen i butiken erbjöd mig 25% rabatt på klockan, vilket jag nu överväger.
Jag köper klockan för att använda dagligen, och jag har egentligen inget emot att köra andra hand, men gillar tanken på att köpa en helt ny klocka i butik. Detta känns lite som det bästa av två världar.. Har ingen plan på att sälja den vidare i framtiden, även om jag nu får ett pris som jag antagligen hade kunnat sälja den vidare för.
Ville kolla med er lite mer erfarna klockköpare om detta kan tordes vara en bra ide eller ej. Just nu lutar jag åt att köpa den.