• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa Nätet eller inte, i Sverige.

Kontaktade dem (Klockmaster Globen) för att bekräfta priset efter att @Snaxxet skrev det. Webbshoppen tillhör hela Klockmaster, visar inte specialpris. Du kan ringa dem när de öppnar, de skickar även gladeligen klockor om man inte bor nära butiken.
Gott! Räddade denna dagen som börja sådär... Då åker jag dit o handlar när jag mönstrar av!! Toppen med sådant TOPPENPRIS!

Tack! Ser ju fin ut.. Skall se pris i butik, hittade bara på nätet. Hack? Hur då?

Att hacka menas med att sekundvisaren stannar till när du har kronan i yttersta läget och ändrar tiden så att du kan ställa tiden exakt med en annan tidskälla .. medans i en skx så fortsätter sekundvisaren att gå under tiden du ändrar tiden = inte lika lätt att få exakt tid.
Finns visserligen sätt att prwssa till sekundaren att stanna till lite med hjälp av kronan men tvekar på att dom är så bra för urverket i längden.

Värt att veta iallafall vid köp !

Bara be dom på KM visa dig det när du dyker upp i butiken !

Antar att detta är ditt första mekaniska armbandsur ?!

Att hacka menas med att sekundvisaren stannar till när du har kronan i yttersta läget och ändrar tiden så att du kan ställa tiden exakt med en annan tidskälla .. medans i en skx så fortsätter sekundvisaren att gå under tiden du ändrar tiden = inte lika lätt att få exakt tid.
Finns visserligen sätt att prwssa till sekundaren att stanna till lite med hjälp av kronan men tvekar på att dom är så bra för urverket i längden.

Tycker att min SKX går ganska bra, men går ändå ungefär -8 sek per dag, så behovet av att ställa den exakt på sekunden känns kanske inte superviktigt, men som du skriver värt att veta.

Köpte min SKX007 från Watchhubs för ca 1100 (USD var på en annan nivå) för snart 3 år sedan, som ett rent impulsköp. Hade jag vetat hur mycket jag skulle komma att gilla klockan, så hade jag köpt den hos AD. Tycker lätt att klockan är värd de pengarna.

Värt att veta iallafall vid köp !

Bara be dom på KM visa dig det när du dyker upp i butiken !

Antar att detta är ditt första mekaniska armbandsur ?!
Ja det är det... Blev sugen på PADI modellen, Svente skickade bild på flera olika modeller. Antar man kan sätta samma typ av gummi band på den med. Att ställa in den så exact passar nog mig.. Tack för info o God Jul!

Ja det är det... Blev sugen på PADI modellen, Svente skickade bild på flera olika modeller. Antar man kan sätta samma typ av gummi band på den med. Att ställa in den så exact passar nog mig.. Tack för info o God Jul!
IMG_4715.JPG
IMG_8267.JPG
IMG_6332.JPG

IMG_7558.JPG

Välj aldrig klocka utifrån vilket band den säljs på, det finns extremt många olika band man kan byta till om man vill.

https://klocksnack.se/threads/release-seiko-turtle-padi-srpa21.57853/
Här har du 41 sidor du kan plöja om modellen. :)

Tillbaka
Topp