• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa "original" klockarmband

Sensei

Breitling
Hejsan klocksnackare,
Undrar om det går att köpa original klockarmband av stål i Victorinox AD. Det finns nämligen erbjudande på deras allianceserie med läderarmband. Jag hade dock gärna velat ha original stålarmbandet också och undrar om det är möjligt att köpa ett sådant i deras AD butiker. Finner ingen vettig information på internet och ingen lokal klockbutik svarar i telefonen idag :/, vill vara säker innan köp :)
 

Sensei

Breitling
Lyckades äntligen få en klockbutik att svara. Ringde till Mobilia Urhandel malmö, där möttes jag av en försäljare som drog historian om att internet säljer falska klockor och armband kostar runt 2k. Tycker försäljaren var så arrogant så avslutade samtalet och ringde istället till Huke i malmö. Även där svarade de och jag möttes av en mycket trevligare person. Ett armband kostar där 1350 kr och det kan jag leva med.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Och jag kan hålla med om Hukes. Alltid trevligt bemött. Förutom gången ena säljaren sa "snygg klocka. Ser nästan ut som en Zenith". Min kollega med zenith på armen blev väldigt glad. ;-)
 

Hipshot

Omega
Huke nja. Tycker att gubben alltid är på ett dassig humör och att han ska mästra folk till höger och vänster. Om en kund ska spendera 50-100 bloss så kan man väl förvänta sig lite mer sucking up eller iaf en glad gubbe... Däremot så är det alltid glada miner hos antikurmakaren på Davidhallstorg.
 
Topp