• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa Rolex datejust, hur kolla att den är äkta?

Rainbow Tech Watches​

Yes de är trusted på chrono24 sedan 2017.
Reviews: 42, snitt 4.9 out of 5 stars. En 1:a i omdöme pga att en banktransaktion inte gick igenom och där har säljaren tagit sig tid att bemöta kritiken på ett sakligt sätt etc.

Något mer jag kan tänka på ör att kolla upp dem?
Jag hade inte haft något problem att köpa av den handlaren.

Besökte butiken och fick ett bra intryck och förklaring till att de kan ha så många nya Rolex med papper osv när det är lång kö hos AD. Folk speckar i klockor och säljer vidare direkt till handlare.

Han hade 2 olika "varienter" på den datejusten jag var intresserad av där den ena var lite kraftigare och tyngre och jag har för mig att han sa att det var någon collectors edition.
Visste inte att det fanns collectors edition på Datejust. Så frågan är nu ifall det finns collectors edition och vad det är för för och nackdelar, förutom size och vikt.

Har stora händer och är van att ha lite tyngre klockor.

Senast ändrad:
Besökte butiken och fick ett bra intryck och förklaring till att de kan ha så många nya Rolex med papper osv när det är lång kö hos AD. Folk speckar i klockor och säljer vidare direkt till handlare.

Han hade 2 olika "varienter" på den datejusten jag var intresserad av där den ena var lite kraftigare och tyngre och jag har för mig att han sa att det var någon collectors edition.
Visste inte att det fanns collectors edition på Datejust. Så frågan är nu ifall det finns collectors edition och vad det är för för och nackdelar, förutom size och vikt.

Har stora händer och är van att ha lite tyngre klockor.

Det finns inget som heter "collectors edition".

2an har fetare index och bredare vitguldsring. Datejust 41 mm är nyare än Datejust 2 och betydligt mer populär/eftertraktad skulle jag tro pga att den är snyggare.
2an är ju rätt hemsk i proportionerna. 41an bättre men fortfarande är det ju lite av att titta in i tvättmaskinen när man går upp till 41. (Om den inte är en dykare). Dessutom blir proportionerna även här sämre. Så 36an är ju överlägset finast. Tycker man den är för liten tycker jag man skall skippa DJ som modell...(Och... Ja det är en subjektiv fråga 😁...)

Ni som köpt/köper dyrare klockor via Chrono24. Har ni som rutin att alltid kolla med AD eller brukar ni lita på er egen research? (Sry för trådkap+lite Ot… )

Ni som köpt/köper dyrare klockor via Chrono24. Har ni som rutin att alltid kolla med AD eller brukar ni lita på er egen research? (Sry för trådkap+lite Ot… )
Har litat på säljaren. Googlat namnet och kollat historiken.

Köpte iofs en gammal DJ som jag sedan ville serva för att den gick dåligt och fick den då utdömd pga stort slitage och ommålad tavla. Den gången så kunde jag returnera klockan inom 12 mån. Ganska generöst.

En annan gång när jag hade köpt en klocka som det uppstod frågor kring (tavlan den gången också) så lämnade jag den till Kaplans för värdering.

Har nog hitta rätt klocka nu. Men det har jubilearmbandet(som jag inte vill ha). Säljaren säger att han kan byta det till Oysterarmbandet.

Min fundering nu är om det någonstans i dokumentationen är listat vilken typ av armband det ska vara i original.

Har nog hitta rätt klocka nu. Men det har jubilearmbandet(som jag inte vill ha). Säljaren säger att han kan byta det till Oysterarmbandet.

Min fundering nu är om det någonstans i dokumentationen är listat vilken typ av armband det ska vara i original.

Ingenstans för slutkund. Endast Rolex samt AD som sålt klockan kan se vilken länk den levererades med.

Dags för en uppdatering.

Det blev en 126334 med oysterarmband och fluted bezel. Haft den i några dagar och är sjukt nöjd. Tack för hjälpen.
Kan verkligen rekommendera företaget och säljaren. Träffade även emiraten som äger bolaget.
Rätt intressant att se hur de jobbade med olika typer av kunder samt hur snabbt de svarade på olika requests över WhatsApp (som är den huvudsakliga kommunikationsplattformen här nere för allt)

Tillbaka
Topp