• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpa TV

Depp-Erik

Silver
Hej på er alla glada klocksnackare!

Vi har skaffat fiber till stugan (overkill, kan jag tycka), sen skaffade mor och far nåt telia-paket med massa TV-kanaler (overkill, kan jag tycka). Nu visar det sig att telias TV-box till abonnemanget inte går att koppla in i vår nuvarande TV då den tillverkades innan HDMI blev standard.

Jag har blivit utsedd att köpa en ny TV (overkill, kan jag tycka. Inte fan ska man sitta och kolla på TV i stugan).

Jag tänker mig en budget på 5-6 tusen, minst 40 tum och jag räknar med att köpa till en billig soundbar då farsan är halvdöv.
Det som prioriteras är bildkvalité, även om den inte kommer användas så mycket så pallar jag fan inte titta på en pixlig bild som laggar. Smart-tv funktioner och liknande är mindre viktigt. Priset är också viktigt.

Vad ska man tänka på? Något märke som är mer bang for the buck? Någon butikskedja som generellt är bättre? Är man en total-loser om man plockar en billig Hitachi på netonnet?

Uppskattar verkligen all eventuell hjälp, har typ noll koll och är så jävla osugen på att ta tag i projektet, samtidigt blir det ett jävla gnäll om jag inte löser detta.

Satsa på plasma, överlägsen bildkvalité i den prisklassen.
Tillverkas väl inga längre, så satsa på beggat ;)

Tack för svaren!
@903lew är du alltså en av de där hetsiga säljarna? ;) Tack för tipset, ska kolla närmare på det!

@Ruben begagnat känns inte som något jag vågar ge mig på, men tack för tipset!

@Mr.Chang hade beslutet varit mitt hade jag inte köpt nån tv, det är mina gamla föräldrar som kräver att de ska kunna titta på diverse program på en tv.

IMG_4487.PNG
Jag köpte en Sony 55 för en mån. sen. Otroligt fin bild ,mm.Betalde 9.000

Ska köpa en ny TV, krav: 55 tum
budget: 10k

Gillar att kolla på långfilmer

Någon som kan hjälpa mig hitta en med mest bang for the buck?

Tillbaka
Topp