• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa verk som hobbyist

Colmander

Breitling
Jag köpte nyligen en SKX007 på bukten som jag tänker ha till alla hobbyprojekt jag kan komma på som jag inte vågar göra på annat ;)
Tyvärr så är verket slitet (annars fin), jag anade det men hade enda hoppats på att den skulle hålla lite bättre tid (5min om dagen långsam).

Så till frågan!

Jag kollar lite på att hitta ett NH35/4R35 eller NE15/6R15-verk om jag nu enda ska byta ut det. Men de flesta jag kollat med säljer bara till urmakare.
Finns det några urmakare på forumet som vill sälja lösa urverk eller någon som sitter på lite urverk att sälja? Alternativt en källa till att köpa verk/stam/packningar/kronor etc. Utan att starta eget?
Tack på förhand!
 

Psykel

Patek
Funderar starkt på att modda en SKX nästa år (har en tydlig vision). Vore kanske nåt att stoppa i ett NH35! Allra helst skulle jag ha ett manuellt verk, dock.
 

rogart-63

Patek
Finns på Ebay oxå. Ska du byta till NH35 verk måste du byta krona oxå. Finns AM kronor på bukten oxå
NE15 verket på cousinsuk har varit out of stock i ett år minst. Så det lär knappast komma hem några såna. Men NH35 är bra skit och det går snabbare från cousinsuk.
Funderar starkt på att modda en SKX nästa år (har en tydlig vision). Vore kanske nåt att stoppa i ett NH35! Allra helst skulle jag ha ett manuellt verk, dock.
Nh35 går att dra upp manuellt.
 
Topp