• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa vintage i Spanien

Fkgs

Breitling
Tjena! Tänkte kolla om någon har koll kring hur utbudet på vintageklockor(butiker) ser ut i Spanien, specifikt kring Alicanteområdet. Farsan har nämligen precis köpt lägenhet där och jag själv har aldrig varit där. Huvudsakligen är vintage Omega, Cartier, Rolex av intresse. Allt gott!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tjena! Tänkte kolla om någon har koll kring hur utbudet på vintageklockor(butiker) ser ut i Spanien, specifikt kring Alicanteområdet. Farsan har nämligen precis köpt lägenhet där och jag själv har aldrig varit där. Huvudsakligen är vintage Omega, Cartier, Rolex av intresse. Allt gott!

Finns en klistrad tråd med tips på fysiska vintagebutiker, typ överst på första sidan på vintageavdelningen. Finns också en sökruta! :)
 

skyseeker

Rolex
Finns ett jätteutbud av klockor i Spanien, massor av joyerías som säljer beg klockor.
Dock är min erfarenhet att de ligger ganska högt i pris, och boxar/tillbehör samt övrig dokumentation verkar inte vara spanjorers gebit.
 

Fkgs

Breitling
Finns ett jätteutbud av klockor i Spanien, massor av joyerías som säljer beg klockor.
Dock är min erfarenhet att de ligger ganska högt i pris, och boxar/tillbehör samt övrig dokumentation verkar inte vara spanjorers gebit.
Stort tack för svar! Ah okej förstår. Sidofråga iom att du verkar ha koll på Spanien. Vet du hur det ser ut med kopior? Är man "säker" vid köp i butik likt Sverige eller bör man vara mer försiktig? Tänker återigen mest vintage.
 

skyseeker

Rolex
Stort tack för svar! Ah okej förstår. Sidofråga iom att du verkar ha koll på Spanien. Vet du hur det ser ut med kopior? Är man "säker" vid köp i butik likt Sverige eller bör man vara mer försiktig? Tänker återigen mest vintage.

Eftersom det finns ett sånt jätteutbud är det nog väldigt blandat. Många av de små butikerna ser, i mina ögon, lite ”skumma” ut. Men har träffat många kunniga säljare som jag uppfattat som seriösa.
Sen beror det väl lite på i vilen prisklass man letar. Och som vanligt gå på magkänsla och köpa säljaren/butiken.
 

Fkgs

Breitling
Eftersom det finns ett sånt jätteutbud är det nog väldigt blandat. Många av de små butikerna ser, i mina ögon, lite ”skumma” ut. Men har träffat många kunniga säljare som jag uppfattat som seriösa.
Sen beror det väl lite på i vilen prisklass man letar. Och som vanligt gå på magkänsla och köpa säljaren/butiken.
Låter vettigt! Blir spännande att kolla in utbudet när jag åker dit i Juni. Tack för dina svar!
 

Fkgs

Breitling
vet ej om det skulle vara mer kopior än i andra länder men en sak är säker, betala aldrig vad som står på prislappen.
jag bor på solkusten och brukar få 10-20 procent (utan att pruta) bara genom att prata och titta lite.
Jag förstår! Tänker att jag huvudsakligen kommer kika in modeller jag är ute efter i förväg, få en uppfattning om pris, sen kolla om jag hittar någon av dem där. Sen är de ju iofs alltid kul att spontanköpa om man hittar något intressant och då ska jag absolut ha det i åtanke. Tack för bra tips!
 
  • Like
Reactions: :-)
Topp