• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpa vintage sub från bobs watches

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Då Bobs watches inte blir av kommer jag att kolla in dessa:

Tourneau Time Machine 200 W 34th St
http://www.tourneau.com/certified-pre-owned-watches/brands/pre-owned-rolex/

Aaron Faber 666 5th Ave
http://www.aaronfaber.com/WATCHES_home.asp

Alltiques Antiques John Criscitiello 70 Bowery

Louis Martin Jewelers 54 W 50th St
http://www.louismartin.com/

Deco Fine Jewelry 501 5th Ave

Tänkte också skrota runt bland antikbutikerna på Mercer street och loppisen vid Fort Greene.

Kanske blir det något helt annat än en 5513 som jag kommer hem med :)
 

poormans

Rolex
det var precis det jag tyckte lite breda skuldror och smala kronskydd, kollar väldigt sällan hos onlinehandlare, fel ställe om man vill köpa orört.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
det var precis det jag tyckte lite breda skuldror och smala kronskydd, kollar väldigt sällan hos onlinehandlare, fel ställe om man vill köpa orört.
Finns det rätt ställe för att hitta det? Allt som allt så är det väldigt svårt att finna. För den som inte är välkänd och blir erbjuden bra klockor från första ägare så finns det inte så många andra kanaler för att hitta bra objekt om man inte personligen känner samlare med bra klockor. Det som snurrar runt på forum är sällan bra och aldrig nytt på marknaden. Nu ska sägas att de flesta onlinehandlare flyttat till Instagram då de hatar att uppdatera hemsidor men det gör dem inte till mindre onlinehandlare..

Dela gärna information om du har bättre kanaler för vanliga dödliga. :)
 

poormans

Rolex
bästa är ju ifrån förste ägaren, det är oslagbart, det dykt upp både tropical 6263 och fullset rödsub där igenom åren
sen finns det mängder av wholesalehandlare som inte ligger online och de springer ju oxå på guldkorn
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
bästa är ju ifrån förste ägaren, det är oslagbart, det dykt upp både tropical 6263 och fullset rödsub där igenom åren
sen finns det mängder av wholesalehandlare som inte ligger online och de springer ju oxå på guldkorn
Well.. Letar man klocka idag och vet vad man vill ha så är det lite painful att vänta på att skrothandlarna eller pantbankerna ska få in rätt. En sak om man alltid är redo och slår till om rätt dyker upp men letar man aktivt så kan man få vänta väldigt, väldigt länge för att få rätt klocka den vägen. :)

Sen springer sällan gemene man på förste ägare och saknar oftast direktkontakten med wholesalehandlare. När rätt klocka dyker upp hos dem så brukar de dessutom försvinna otroligt snabbt så det kräver antingen mycket tur eller mycket tid för att lyckas den vägen.
 

DrKlocka

Audemars
Ja de finns väl bara i Californien tyvärr. Kom ihåg att du måste betala momsen om klockan skickas. Annars också iofs...
Jag köpte en Sub från Bobs och det var exakt rätt klocka för mig, men jag skulle nog inte göra det igen. Skulle nog leta inom EU tills jag hittade det jag ville ha, även om det tog lång tid. När de skickade klockan så kom det ingen avi att jag skulle hämta den på Ica eller så. Den låg ovanpå brevlådan. Tur att ingen klåfingrig gick förbi.
Haha det där är ju helt sjukt. Var det med FedEX eller Posten? I vilket fall sjukt tråkigt att Bobs får ta stryk av deras dåliga hantering.
 
Topp