• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpare skickar hotfullt meddelande och kräver retur

Wow. Vilken ström av kommentarer.
För er som undrar så är klockan mottagen, och inlämnad hos urmakare. Återstår se vad problemet är.
Köparen har fått pengarna tillbaka för klockan. Påpekade att det var problematiskt att inte kommunicera angående retur då den skickades fel, så jag hoppas köparen har tagit till sig av feedback.
Har inte haft några ärenden här sedan detta, och inte känt mig överdrivet motiverad att komma hit att försöka bevisa något då jag enbart sökt stöd ingen häxjakt. Som jag nämnt sedan innan.
Fridens!

Tycker svaret från köparen är skitdåligt. Löjligt att skriva om att det är hög tillit på forumet och samtidigt insinuera om att köparen medvetet sålt något trasigt utan några bevis…

Tycker köparen försvårar en lösning men sin attityd. Om köparen påstår att säljaren sålt något trasigt (skriver ett gnälligt meddelande och direkt hotar att hänga ut säljaren) så tolkar jag det som att köparen inte har någon som helst förståelse för att klockan faktiskt kan ha slutat fungera från att den skickades tills dess att den hämtades ut.

Om säljaren agerar, på samma som köparen, och heller inte har någon förståelse för det scenariot (att klockan slutade fungera under transit) Och säljaren vet att klockan fungerade när den skickades så leder det ju till slutsatsen att säljaren kommer tro att köparen ljuger. Och varför skulle då säljaren ta tillbaka klockan?

Hade oavsett tagit tillbaka den och i synnerhet med tanke på värdet.

Tycker svaret från köparen är skitdåligt. Löjligt att skriva om att det är hög tillit på forumet och samtidigt insinuera om att köparen medvetet sålt något trasigt utan några bevis…

Tycker köparen försvårar en lösning men sin attityd. Om köparen påstår att säljaren sålt något trasigt (skriver ett gnälligt meddelande och direkt hotar att hänga ut säljaren) så tolkar jag det som att köparen inte har någon som helst förståelse för att klockan faktiskt kan ha slutat fungera från att den skickades tills dess att den hämtades ut.

Om säljaren agerar, på samma som köparen, och heller inte har någon förståelse för det scenariot (att klockan slutade fungera under transit) Och säljaren vet att klockan fungerade när den skickades så leder det ju till slutsatsen att säljaren kommer tro att köparen ljuger. Och varför skulle då säljaren ta tillbaka klockan?

Hade oavsett tagit tillbaka den och i synnerhet med tanke på värdet.
Det jag hade önskat som en fin avslutning för denna tråd hade varit att få veta vem denna köpare är, som förmodligen läst denna tråd men håller sig undangömd pga förmodad skam eller något. Mest så folk får veta vem man inte ska göra affär med längre.

Tillbaka
Topp