• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd Breitling Superocean

Gyrgen

Omega
Första inlägget, har lurkat en del utan att skriva.
Jag har lite beslutsångest inför nästa klockköp. Har idag en Speedy pro som jag gillar, den funkar till det mesta.

Har siktat in mig på en dykare, främst Superocean 44 (A17367D81C1A1). Sen såg jag deras SUPEROCEAN AUTOMATIC 44 OUTERKNOWN Steel - Green (A17367A11L1W1). Fastnade för det gröna men är rädd att den inte är så lätt att matcha med övrig outfit. Gillar verkligen armbandet, Econyl som sitter på den gröna.

Ni som har klocka med grön tavla i samma toner, vad säger ni - är det svårt att matcha med övrig outfit?
Ingen som råkar ha en blå Superocean med blå Econyl-strap (130W.A)?

Tips på bra Breitling säljare i Europa mottages gärna!
 

Bilagor

  • A17367D81C1A1_1.jpg
    A17367D81C1A1_1.jpg
    120.4 KB · Visningar: 3
  • breitling-superocean-ii-automatic-green-dial-mens-watch-a17367a11l1w1--.jpg
    breitling-superocean-ii-automatic-green-dial-mens-watch-a17367a11l1w1--.jpg
    96.7 KB · Visningar: 2
  • 130w.a.jpg
    130w.a.jpg
    9.6 KB · Visningar: 2

Rulle

Audemars
Första inlägget, har lurkat en del utan att skriva.
Jag har lite beslutsångest inför nästa klockköp. Har idag en Speedy pro som jag gillar, den funkar till det mesta.

Har siktat in mig på en dykare, främst Superocean 44 (A17367D81C1A1). Sen såg jag deras SUPEROCEAN AUTOMATIC 44 OUTERKNOWN Steel - Green (A17367A11L1W1). Fastnade för det gröna men är rädd att den inte är så lätt att matcha med övrig outfit. Gillar verkligen armbandet, Econyl som sitter på den gröna.

Ni som har klocka med grön tavla i samma toner, vad säger ni - är det svårt att matcha med övrig outfit?
Ingen som råkar ha en blå Superocean med blå Econyl-strap (130W.A)?

Tips på bra Breitling säljare i Europa mottages gärna!
den gröna är super fräck!
sen hade jag nog bytt ut de dära natot mot ett breirling gummi mest för att jag gillar brattegummi!

kör bara kör!
kolla chrono24 med så hittar du nog lote lägre priser
 

Gyrgen

Omega
Tack för input!
Det som talar mot den gröna är att jag inte sett att Breitling har ett grönt gummiband, kanske har fel? Samt att det är ganska dyrt att köpa länk om man vill ha det.
Den blå tänkte jag i så fall köpa med länk och sen köpa till Nato och gummi.
 

Rulle

Audemars
Tack för input!
Det som talar mot den gröna är att jag inte sett att Breitling har ett grönt gummiband, kanske har fel? Samt att det är ganska dyrt att köpa länk om man vill ha det.
Den blå tänkte jag i så fall köpa med länk och sen köpa till Nato och gummi.
köper du en av en ad så kan du nog allt få bra rabatt på en länk.

men ett svart pro3 gummi på den så har du en klocka jag gärna ägt!
vet att där finns en som har en i breitling-tråden här på forumet så gå in där och aök dig vidare!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
En stor blå dykare är inte lättare att matcha ”övrig outfit” heller så kör på den som tilltalar dig mest.
 

MBKS

Omega
Gillar också Outerknown varianten skarpt. Är egentligen inte så förtjust i gröna klockor, en Hulk är för skrikig för min smak, men Breitlingen är mycket mer mattgrön och diskret. Därför tror jag inte det blir nåt problem att matcha med kläder och andra remmar.
 

Gyrgen

Omega
köper du en av en ad så kan du nog allt få bra rabatt på en länk.

men ett svart pro3 gummi på den så har du en klocka jag gärna ägt!
vet att där finns en som har en i breitling-tråden här på forumet så gå in där och aök dig vidare!
Tack! Hittade posten med bilden du pratade om.

En stor blå dykare är inte lättare att matcha ”övrig outfit” heller så kör på den som tilltalar dig mest.
Vet inte om jag är av samma uppfattning, men jag förstår vad du menar.

Gillar också Outerknown varianten skarpt. Är egentligen inte så förtjust i gröna klockor, en Hulk är för skrikig för min smak, men Breitlingen är mycket mer mattgrön och diskret. Därför tror jag inte det blir nåt problem att matcha med kläder och andra remmar.
Nu är visserligen en Hulk typ min drömklocka :D Håller med om den matta finishen, den tilltalar mig mer än Superocean II, oavsett färg.


Hoppas det trillar in några bilder i tråden.
 

Gyrgen

Omega
EDIT: matchar faktiskt det mesta den är hyffsat diskret i sin "maffighet" dock ganska "hög" så har man slimmade skjortor och vill ha den delvis under vetifasiken alltså ;)

Den ser ju riktigt nice ut på handleden! Beslutsångesten är nu total, får fundera ett par varv till. Tack för bilderna!
 

MBKS

Omega
@Boozer_87 Vad är omkretsen på din handled? 44mm låter stort, men minns att Colten jag testade för längesedan "kramade" handleden rätt fint.
 

Boozer_87

Panerai
Bifogar en bild lite mer "uppifrån" för att se storleken bättre, jag själv tycker inte 44mm känns för stort, skulle säga att ligger man runt 17,5 och neråt kanske ska tänka en gång till, men det är ju smaksak ;)
20191217_215143.jpg
 
  • Like
Reactions: HSK

MBKS

Omega
@Boozer_87 Ja, misstänker att den skulle vara i största laget för mig med 16,5-17 cm handled. Superocean 42mm skulle definitivt funka, men inte lika roliga modeller där tycker jag.
 

Rulle

Audemars
Synd, för jag gillar Breitling, men tycker det ges fler alternativ storleksmässigt nu. En Aerospace lär det bli förr eller senare. Talas om ny modell snart, men verkar fördröjd.
vi får se angående ny aerospace!
kern är inte så positivt lagd till quartz så vi får se!
 
Topp