• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

köpråd Certina DS-8 Moon Phase

Nero13

Panerai
Tjenare!

Är lite sugen på en Certina DS-8 Moon Phase som beater, men personligen har jag ingen erfarenhet utav märket. Någon som har några erfarenheter kring dessa samt hur är kvaliteten på dessa?
Vad tror ni värt att köpa eller pass?
Tackar på förhand!
DSC00970.jpg

Certina%2BDS-8%2BChronograph%2BMoon%2BPhase%2B2.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tjenare!

Är lite sugen på en Certina DS-8 Moon Phase som beater, men personligen har jag ingen erfarenhet utav märket. Någon som har några erfarenheter kring dessa samt hur är kvaliteten på dessa?
Vad tror ni värt att köpa eller pass?
Tackar på förhand!
DSC00970.jpg

Certina%2BDS-8%2BChronograph%2BMoon%2BPhase%2B2.jpg
Av min erfarenhet så är det ett bra märke i segmentet, dessutom är precidrive ett HAQ om jag inte missminner mig vilket gör klockan väldigt köpvärd. Så kör på det om du klarar av en dressyren som beater :)
 

Maro

Audemars
Abslout en fin klocka, såg den på reklam i morse. Men hur tänker du med "beater"? Jag tänker enkel hållbar och stryktålig typ.. Men tveksam om denna trillar in under dessa kriterier.
Eller hur använder du dina beaters?
 

Lowe92

Cartier
Antar att du menar vardagsklocka när du säger beater?
Har själv en certina och tycker att den presterar väldigt bra, särskilt med tanke på priset. Så gillar du den så kör på!
 

Nero13

Panerai
Som beater menar jag på jobbet och till vardags. Jobbar på kontor så klädstilen är lite dressigare och jag känner att den är precis på gränsen till "för fin". Förstår själv att den inte är lika stryktålig som en G-Shock men tänkte mer på hur kvaliteten är. Då klockan kostar under 7000kr så verkar den vara sjukt prisvärd?
 

Psykel

Patek
Som beater menar jag på jobbet och till vardags. Jobbar på kontor så klädstilen är lite dressigare och jag känner att den är precis på gränsen till "för fin". Förstår själv att den inte är lika stryktålig som en G-Shock men tänkte mer på hur kvaliteten är. Då klockan kostar under 7000kr så verkar den vara sjukt prisvärd?
Kör på om du gillar den! Tror dock att termen "vardagsklocka" passar bättre. ;)
Jag har själv en Certina DS Action automatic och är helnöjd med den.
 

kapahoo

Omega
Hej på er!

Har lurkat ett tag men inte haft anledning att tillföra något förrän nu. Jag har sedan ett par månader tillbaka en DS-8 Moon Phase.
Generellt sett är det en kul/bra idé bakom klockan och den är utan tvekan snygg att se på. Det är svårt att hitta motsvarande produkt ö h t och för att vara HAQ är den ganska billig också. Dessutom med en del kul nivålösningar i tavlan.

Ett par tips ändå.
1. Skulle jag välja en ny skulle jag ta med läderband. Länken känns bra men är svår att ställa in eftersom den helt saknar någon slags finjustering. Blir bilhandlarfeeling eller blodstopp i handen. Något överdrivet...
2. Kolla på exemplaret du köper så att inte chronografsekundvisaren flexar position för mycket beroende på hur du håller klockan. Min ligger mellan mitt på 12-markeringen och nästan en halv sekund över beroende på hur jag lutar klockan. Har läst att andra har liknande observationer.

Rent generellt sett har jag rätt dålig erfarenhet av Certinas kvalitetskontroll. Den här klockan är ett utbyte efter ett par år av strul med en annan modell.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Tjenare!

Är lite sugen på en Certina DS-8 Moon Phase som beater, men personligen har jag ingen erfarenhet utav märket. Någon som har några erfarenheter kring dessa samt hur är kvaliteten på dessa?
Vad tror ni värt att köpa eller pass?
Tackar på förhand!
DSC00970.jpg

Certina%2BDS-8%2BChronograph%2BMoon%2BPhase%2B2.jpg
Verkar vara en riktigt intressant quartzdress.
Många små visare här och där, så den får + från mig :)
 
Inget ont om Certinan, det är bra klockor men att jämföra ett quartzur med ett mekaniskt ur med komplikationer känns väl så där.

ps

Jag har både mekaniska och quartz-Certinor samt en Oris Culuture complication...

pps
bilder kommer
1437_581_7592_40_54_ls.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som beater menar jag på jobbet och till vardags. Jobbar på kontor så klädstilen är lite dressigare och jag känner att den är precis på gränsen till "för fin". Förstår själv att den inte är lika stryktålig som en G-Shock men tänkte mer på hur kvaliteten är. Då klockan kostar under 7000kr så verkar den vara sjukt prisvärd?
Kallas vardagsklocka... Rolig modell, bara att köra!
 
Topp