• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd - Dykarklocka

ollkli

Rolex
2-Faktor
Mitt tips: Citizen. Bild på min som hittas för 2000:- på eBay. Spöar enligt min mening Seiko och Orient (har haft båda)
image.jpeg
 

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Jag är sugen på en orient ray men kommer inte förhasta mig. Det kommer säkert ändra sig. Om någon månad vill jag nog ha något annat. Tjusningen är ju att slå till efter moget övervägande

Äh, vad är det för tjusning i det??
Galenskap är halva hobbyn och "moget övervägande" kan leda till mycket dyrare inköp än planerat :)
Men oavsett om du skulle ändra dig på någon av de alternativ du har listat upp så är det rätt lättflippade klockor till en marginell förlust om du eventuellt ångrar dig.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Äh, vad är det för tjusning i det??
Galenskap är halva hobbyn och "moget övervägande" kan leda till mycket dyrare inköp än planerat :)
Men oavsett om du skulle ändra dig på någon av de alternativ du har listat upp så är det rätt lättflippade klockor till en marginell förlust om du eventuellt ångrar dig.
+1
 

Vince

Omega
Jodå förstår vad ni menar ☺men jag gillar att läsa på. Sätta mig in i ämnet. Komma fram till vad passar mig bäst. Kommer jag trivas..'. Kul att utforska det gigantiska utbudet med klockor och slippa köpa fel.
 

Sorubim

Audemars
Om du gillar utseendet på SKX, men samtidigt vill ha bekvämligheten och tillförlitligheten med ett kvartsverk, så föreslår jag att du letar upp en Seiko 7548 i fint skick...

sei_7548_04.jpg
 
Topp