• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd för att komplettera en liten klocksamling

Jolly

Cartier
Hej,
Är ute efter en 3:e klocka i prisklassen upp till 80 tkr. Min samling består utav en klockorna på bilden och är ute efter en 3:e för att komplettera samlingen. Min holy graal är väl aquanaut eller royal oak 15300 eller 15400, men har svårt att hitta ex som ligger inom min prisbild.

Är egentligen bara ute efter almänn inspiration och idéer.

Tack på förhand.

Är ute en
uploadfromtaptalk1427208505300-jpg.123449
 
Snygga klockor! En kronograf och en Exp2 måste ju kompletteras med en nätt dressare! Budgeten är ju väl tilltagen så jag hade satsat på en Datejust 116234 eller om man vill fläska på lite mer, beggad daydate i helguld. Går för ca 80k på chrono24. Good luck!
 

Jolly

Cartier
Tack för tipset. Kan hålla med om att en dressare bör vara det man bör kika på. Har dock svårt för den räfflade ringen :/.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Nu är ju förvisso Exp II en tålig klocka men vore det inte trevligt med en dykare?

Om du går på dressare föreslår jag Reverso.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Tänkte med att det vore trevligt att bryta av med något färgad eller svart urtavla. Iom att båda tidigare är vita. =)
Även om du har en kronograf så säger jag Speedy. DÅ kan du ju köpa en klocka till med överskottet i din budget ;)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Du behöver ju helt klar en klocka med svart/mörk urtavla. En trevlig dykare skulle jag sätta på. Om man frågar här på forumet så blir väll en Rolex Submariner standard svaret gissar jag på.
Därför föreslår jag en Omega Planet ocean!
 

A3+

Omega
Sea-Dweller eller Explorer skulle jag rösta på! Då får du även en slant över till nästa inköp vilket aldrig är fel :).
 

JayJay

Rolex
Grand Seiko SBGH005

IWC Ingenieur 3239

JLC Memovox

Panerai 560

Skjuter brett eftersom frågan är brett ställd...

Edit: Glashütte Original har ganska mkt roligt inom budget.
 

Jolly

Cartier
Tack för svaren. Har alltid gillat reverson, men har lite svårt för mindre tunna klockor. Hur stor är den största reverson?

Kunde inte hitta annonsen från badkarspiraten. Kan någon länka?
 
Jag skulle nog säga att det finns plats för en mörk dressare!
JLC Master Moonphase med svart tavla är fantastisk, annars nya Omega Globemaster som kommer till butik i januari beräknas det, tokigt snygg och ligger på kring 60 om jag minns rätt!

Annars kan något större men på läderband fungera, då du har två klockor på länk redan!
 
Topp