• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd med budget (7-9k)

JvK

Breitling
Hejsan!
Har börjat tröttnat på min tissot prs 516, så är på jakt efter en ny klocka för 7-9000kr. Klockan ska vara automatisk samt ha stållänk och bra lume. Någon Som har några bra tips? :)

Den klockan jag är mest sugen på nu är en longines L3.676.4.58.6, någon som har några erfarenheter av just denna modell? Annras gade jag somsagt uppskattat andra köpråd!

Tack på förhand :)
// jeppe
 

Moonphase

Omega
2-Faktor
Squale 1521

1052-01521oc_s1.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Om du kan tänka dig bättre begagnat och gillar Longines så kolla på en Hydroconquest eller en Legend diver.
Hydron på ca 5k och Legenden ca 8-10k.
 

JvK

Breitling
En Steinhart ocean titanium 500, kostar strax under 6k, mycket klocka för pengarna!
o1ti500_1kx1k_03.1491815496.jpg
Har kikat en hel del på steinhart innan, riktigt fina klockor! Men om jag har förstått det rätt så finns det någon sorts arga blickar som riktas mot dem, någon som vet vad det grundar sig i? Eller det kanske bara är jag som fått det om bakfoten?
 
Har kikat en hel del på steinhart innan, riktigt fina klockor! Men om jag har förstått det rätt så finns det någon sorts arga blickar som riktas mot dem, någon som vet vad det grundar sig i? Eller det kanske bara är jag som fått det om bakfoten?

Folk har ett speciellt hat mot Steinhart. Visst de plagierar design men tillverkare som Squale hyllas här på forumet trots att de också plagierar design från bla Rolex.
Så lyssna inte på någon, kör på det du tycker är snyggt. :)

P. S.
Modellen jag tipsade som är Steinharts egen design.
 

Ronnie

Rolex
Det finns ju roligare Tissotar, kan jag tycka. Ett annat enkelt tips kunde vara Sinn 556.
20160316_152138057_iOS.jpg


Andra märken som jag tycker har mer intressanta klockor än Longines för budgeten (en del nya en del begagnade):
Baume & Mercier
Bulgari
Christopher Ward
Frederique Constant
Hamilton
Montblanc
Mühle Glashütte
Nomos
Oris (många intressanta i prisklassen)
Porsche Design
Union Glashütte
 
Folk har ett speciellt hat mot Steinhart. Visst de plagierar design men tillverkare som Squale hyllas här på forumet trots att de också plagierar design från bla Rolex.
Så lyssna inte på någon, kör på det du tycker är snyggt. :)

P. S.
Modellen jag tipsade som är Steinharts egen design.

Egen design och egen design, den har steinharts egna visare och bakre boettlock.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
En begagnad Longines legend kanske eller varför inte en alpina seastrong diver , också beg
Eller titta in på jormashop ( nya klockor ) som bland annat har en Eterna kontiki automatic för 595 Usd ( plus tull o frakt )
Verkar som om de har specialpris nu i helgen , vissa med utgångsdatum idag tilloch med
 

Blyfot

Cartier
Kör på en Oris Aquis, grym klocka för pengen :)
Ligger någon ute till försäljning på forumet om jag inte missminner mig.
 

JvK

Breitling
Tusen tack för alla fantastiska tips! Lutar åt att det blir en bagagnad klocka ändå. Antingen en longines legegend eller oris aquis, dessa känns som 2st topp kandidater :) något spec jag bör tänka på när jag köper en bagagnad klocka?
 

najkksorn

Cartier
Har en annons på en Breitling på forumet nu, lågt pris och lägre vid snabb affär :)

Strax över din prisklass eventuellt?
 

Leafvalley

Cartier
Hejsan!
Har börjat tröttnat på min tissot prs 516, så är på jakt efter en ny klocka för 7-9000kr. Klockan ska vara automatisk samt ha stållänk och bra lume. Någon Som har några bra tips? :)

Den klockan jag är mest sugen på nu är en longines L3.676.4.58.6, någon som har några erfarenheter av just denna modell? Annras gade jag somsagt uppskattat andra köpråd!

Tack på förhand :)
// jeppe

Har du kikat på Christopher Ward?
https://www.christopherward.co.uk/
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
SKX007J med länk från strapcode. Ca 3-3.5k totalt. Spara resten alt. köp en CWC SBS RN mk2 dykare också. Två riktigt roliga klockor. :)
 
Förstod vad han menade. :) Rolex har ju inspirerats av vridningen på fifty fathoms. Min poäng är att alla tillverkare inspireras av varandra.

Och min poäng är att det är en skillnad på inspiration och ripoff, där Steinhart är det senare.

Jag har inga problem med det, men är det verkligen roligt att svara;

"nä, det är en Steinhart...."

Varje gång någon frågar om det är en Rolex man har på armen?
 
Topp