• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpråd Omega/handla från Chrono 24

Burskydd

Breitling
God morgon alla kunniga klockmänniskor.

Jag har under en längre tid gått och funderat fram och tillbaka om jag skall införskaffa mig ett kvalitetsur och efter en intensiv monolog har jag och mitt alter ego unisont klargjort att så blir fallet.

Jag har i princip bestämt mig för antingen en Omega Speedmaster (42mm) ref.232.30.42.21.01.001, eller Omega 300m ref. 212.30.41.20.01.003. Vad skiljer dessa modeller? Tycker båda är väldigt stilrena och fungerar till både uppklätt och casual.

Nu till rubrikfrågan, jag vill givetvis inte betala mer än jag behöver, då detta är ett köp som skall gå under frugans radar.......

Hur fungerar Chrono 24 i realiteten?
Är det krångligt för en förstagångsköpare?
Hur kan det skilja närmare 10k på en svenska AD och säljare på Chrono 24?

Jag vänder mig till er då jag är tämligen övertygad att ni har stor kunskap om ämnet.

God Jul /A
 
Hej och välkommen,
Med en Speedmaster beräknar du hastigheten och med en Seamaster dyker du. :)
Nejdå, största skillnaden är väl att Speedyn har kronograffunktion samt 5 bar mot Seamasterns 30 bar dvs tål vatten lite mer.
Referensen du angett är dock till en Omega Planet Ocean. Den dyker ännu djupare än Omega SMP.

Om du inte vill köpa nytt så kan jag tipsa om Omega 2254.50 som är min personliga favorit SMP. Där får du svärdvisare, vågig tavla samt speedmasterlänk.
k2719_1.jpg

(Stulen bild)

Priset beror på att de flesta är gråhandlare. Kolla därför upp så att certet är korrekt stämplat och att du inte tappar allt för mycket av garantitiden om det är en ny klocka du är ute efter.
Tänk också på att handla inom EU så du inte åker på moms om du väljer att handla från Chrono24.

I denna tråd kan du leta säljare på c24 och kolla ifall de är reko:
https://klocksnack.se/threads/chrono24-stora-tråden-för-referenser-av-handlare.9825/
 
Senast ändrad:

MJ24

Patek
2-Faktor
Välkommen!
Bara kort…
Chrono 24 är en handelsplats för säljare, både privata och företag lite som blocket.
Försäkra dig alltså därför så mycket det nu går, att den du köper av är att lita på genom att kolla referenser och omdömen online.
 
Har bokstavligt talat båda uret. Otroligt nöjd med båda. De har båda en otrolig känsla i kvalitén och det det kan inte gå fel med någon av dem på armen.

Seamastern känns oerhört modern och sportig, framför allt så slås man av den vackra urtavlan som verkligen lever upp tack vare antireflexbehandligen.

Speedmastern bara osar historia och man känner dig nästan som en astronaut med den på armen. (Ja, jag bär mina klockor efter humör etc. Lol) när man vänder på den och läser texten "flight qualified" och "first watch on the moon" så kan man inte låta bli att dra lite på smilbanden.

Mitt inlägg i debatten är att du ska köpa den du känner mest för, sedan köper du den andra när du har råd.

Vad det gäller Chrono24 så skulle iaf jag hellre köpa i en lätt begagnad i Sverige. Är inte fel med Chrono24 men kan bli knas med garantier och annat.
 
Senast ändrad:
Har en sådan också faktiskt, fast den gamla. Oerhört trevlig klocka. Tycker de tre, en SMP, en Speedmaster och slutligen en Planet Ocean alla kompletterar varandra bra. :) (Och ja, jag är lite galen)
 
Topp