• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd Omega Speedmaster vs Breitling Avenger

Breitling Avenger GMT eller Omega Speedmaster Professional

• Totala väljare
    125
Inte haft någon Speedmaster (ÄN) men Bratten var jag väldigt nöjd med och kommer definitivt att äga en igen:)
IMG_6561.JPG

IMG_6710.JPG

IMG_6711.JPG

Oj då.. två väldigt olika klockor..
Bratten först och ha som beater och skaffa speedyn som som komplement?

Skulle inte ha speedyn som ända klocka, fast satan va bra/underbar den är!

Jag säger också Speedyn! Har inte haft någon av dem men en speedy är eventuellt på G. Den klockan är så mycket mer än bara en klocka, historien och hela grejen runt om den gör den så mycket mer intressant än bratten. Andrahandsvärdet är ju också riktigt bra på den så skulle man verkligen ångra sig så är det ju inga problem att flippa den utan större förlust, framförallt nu när Rob E kör december rea på 25%. Bratten lär ju vara en riktigt bra klocka utan tvekan men skanar det lilla extra enligt mig.

Haft både bratte (inte just med men bratte som bratte?) ovh speedy.

Speedyn stannade några år, bratten nån vecka..

Verkligen olika typer av klockor, men en Speedmaster är ju en riktig klassiker som alltid funkar. En klassiker som man vet att man kommer att behålla lång tid, jag kommer aldrig sälja min.

Speedmaster. ska jag köpa en med safirglas eller Hesalit??
Den med safirglas, har de alltid glas på baksidan?

Speedmaster. ska jag köpa en med safirglas eller Hesalit??
Den med safirglas, har de alltid glas på baksidan?
1. Var och en får göra sitt eget val men förespråkar ändå hesalit, ger den "riktiga" speedykänslan. 2. Det finns och har funnits limiterade utgåvor med safir fram och täckt baksida. Har även funnits en limiterad version med hesalit och glasbaksida. Men standardversionerna av Professional av idag är antingen hesalit/täckt eller safir/glasbaksida.

Vad gäller utseende och historia tycker jag Speedyn segrar, men det ska sägas att Breitling hämtat sig rejält från "dörrvaktseran" bara de senaste fem åren; Från att ha varit mer eller mindre uträknade är de definitivt med i matchen, med riktigt snygga modeller numera. Skulle inte banga en Transocean om den kom flygande med rätt prislapp! (Okej, halv OT, men ändå...)

breitling_transocean_chronograph_01-800x592.jpg

Tillbaka
Topp