• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Köpråd: Rolex Submariner ref. 14060 (-94)

Jag tror inte att Jälmers säljer fake klockor.
Vet att det har varit otydliga/ missvisande annonser och service problem när det gäller han, men aldrig kopior/fakes

Du behöver inte oroa dig om äktheten om du köper från handlare som typ Jälmers Ur. Sen finns det andra faktorer att ta i hänsyn såklart.

Just klockan jag länkade senast är ej från Jälmers utan en person från Italien som har sålt ett flertal ur här på forumet. :)

Krängde själv en 14060M i mint condition utan tillbehör i våras för 44'. KronsUr, Nymans o Rob E, samtliga sa att den var i stort sett i nyskick o den klarade trycktest till 300m med god amplitud. Betydligt "roligare" ref oxå enligt mej med rehaut dvs Rolex inscript i ringen..
Måste nog säga att den där 14060 verkar rätt dyr o förmodligen polerad vilket är ett big no-no enligt mej iaf.
Vet ju att @Zed har en fin 14060 som är fullset för typ samma peng vilket jag hellre hade satsat på.

Tillbaka
Topp