Det hela började med att en gubbe frågade om råd om sin Lemania. Jag har svårt för när det postas
den är ommålad och liknande utan en förklaring eller anledning. Kort sagt, skäl till det man slänger ur sig. (Det är tråkigt för frågeställaren att få dylika kommentarer då han ödmjukast ber om goda och naturligtvis analytiska råd). Amatörer är vi alla och det handlar om ett simpelt armbandsur som vi diskuterar. Möjligt att mitt skrivande upplevs som "hårt" men jag har inga elaka baktankar med det. Jag tycker det är mycket märkligt att endast jag ifrågasätter och har en avvikande åsikt.
Är det så att: "ingen tar skit i de lättkränktas land". "Hur kommer det sig att dagens människor blir kränkta av nästan allt? Den moderna människan tycks inte tåla oförrätter och upplever minsta ifågasättande av den egna personen som kränkande." En tänkvärd bok.....
Än märkligare är det att de forumdeltagare som anser sig besitta stora och vederhäftiga kunskaper och tillhörande erfarenhet, inte ens kan skriva inlägg som inger förtroende och någon som helst kunskapsmässig stringens i det de skriver. Om jag hade suttit i tusentals timmar med ett ämne så hade jag vid delande av min kunskap varit noga med att ge bakgrund och hur jag tänker när jag skriver. McGyver, NiklasArvid, Warvian med flera är ju deltagare som är föredöme och fler finns ju här.
@Fredda ber om ursäkt för den utom ämnet uppkomna diskussionen. Förstår att du ska behålla uret. Berätta gärna om du kontaktade handlaren om tavlan och ringen.