• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpt "Exact" klocka/väckarklocka, hjälp mig stänga av den!

linnea

Breitling
Kan inleda med att jag inte kan någonting om klockor eller väckarklockor!
Köpte en "Exact" väckarklocka igår second hand. Jag öppnade baksidan för att kolla inuti (nyfiken). Jag skruvade på nåt och den minsta visaren rörde sig och "larm-knappen" gick igång o lät HÖGT och gick att stänga av med en annan knapp. Men själva "klockan" verkade inte fungera -den tickade inte när jag skruvde o höll på.

Long story short-idag (helt random) så börjar den ticka JÄTTEHÖGT.
Jag vet inte hur jag stänger av den! Bor i en liten 1:a -jag hör den i hela lgh.. Någon som kan hjälpa mig och berätta vilken gej jag ska skruva på för att få den sluta låta/ticka/ få stopp på den?

PS. Min mobilkamera är kass så bilerna är lite suddiga.
DSC_0108.JPG
DSC_0110.JPG
DSC_0119.JPG
DSC_0120.JPG
 

xmb216bc

Panerai
Den är väl manuellt uppdragen, då slutar den själv efter ett tag, har ingen aning om hur långe den kan gå. Du får lägga den unde en kudde så länge, eller ett vindsförråd om sådan finns:D
 

Husse

Patek
Hammare!
En rejäl smäll, sen är det tyst!;)
Den har ju ett uppdrag, så lägg den under en kudde, som @xmb216bc säger eller ställ den ute tills den stannar, blir tyst!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kan inleda med att jag inte kan någonting om klockor eller väckarklockor!
Köpte en "Exact" väckarklocka igår second hand. Jag öppnade baksidan för att kolla inuti (nyfiken). Jag skruvade på nåt och den minsta visaren rörde sig och "larm-knappen" gick igång o lät HÖGT och gick att stänga av med en annan knapp. Men själva "klockan" verkade inte fungera -den tickade inte när jag skruvde o höll på.

Long story short-idag (helt random) så börjar den ticka JÄTTEHÖGT.
Jag vet inte hur jag stänger av den! Bor i en liten 1:a -jag hör den i hela lgh.. Någon som kan hjälpa mig och berätta vilken gej jag ska skruva på för att få den sluta låta/ticka/ få stopp på den?

PS. Min mobilkamera är kass så bilerna är lite suddiga.
DSC_0108.JPG
DSC_0110.JPG
DSC_0119.JPG
DSC_0120.JPG
Ge bort den i present till någon du ogillar ;)
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Kom osökt att tänka på filmen "Gudarna måste vara tokiga", spring till jordens ände och släng den över kanten:D
 
Topp