• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köptips Dykarklocka!

Jeppsonns

Cartier
Haha trevligt med mycket svar! Jag är riktigt sugen på Certina DS Action, redan innan jag postade denna tråden. Men Seiko Sumo såg ju faktiskt riktigt trevlig ut:) Tanken är ju att köra ett Nato band till. Vad är skillnaden mellan en Seiko Sumo och en Seiko SKX som jag kikat på tidigare?
 

jbbs

Omega
Haha trevligt med mycket svar! Jag är riktigt sugen på Certina DS Action, redan innan jag postade denna tråden. Men Seiko Sumo såg ju faktiskt riktigt trevlig ut:) Tanken är ju att köra ett Nato band till. Vad är skillnaden mellan en Seiko Sumo och en Seiko SKX som jag kikat på tidigare?


Sumo är större än SKX och snäppet bättre i både finish och urverk. Ska du däremot köra med ett nato så rekommenderar jag SKX, tycker inte alls Sumo gör sig på nato.
 

Mattan

Panerai
Jag hade nog letat efter en begagnad sinn u1.
Sumon är också fin, mycket finare än 007 imo. Helt annat verk med hack och vrid och en bättre detaljnivå på tavla och boett, det enda negativa är väl för mig 20mm länken.
 

Jeppsonns

Cartier
Sumo är större än SKX och snäppet bättre i både finish och urverk. Ska du däremot köra med ett nato så rekommenderar jag SKX, tycker inte alls Sumo gör sig på nato.
Jag tycker ju samma att SKX ser bättre ut med Nato men hur bra är den egentligen? Jag tycker Sumon ser lite väl stor ut:D Får nog dra mig ned på stan och känna på dom helt enkelt.
 
Sumo funkar utmärkt på nato/zulu.
behuva3e.jpg
 

carlanton

Audemars
image.jpg


Samma som jag alltid rekommenderar. Har lite svårt att förstå varför man vill ha en Longines eller Certina när man kan få begagnat från premiumtillverkare för samma pengar.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Kan man lita på hemsidan Chrono24? Är klockorna äkta med certifikat osv?

Allt från butiker till privatpersoner kan annonsera där. Sidan "chrono24" i sig säljer inga klockor. Se det som ett blocket fast enbart för klockor. Butiker och personer från hela världen kan annonsera.
 
Topp