• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

K G Urmakeri rätt för slipa?

KG berättade för mej att han även gjort jobb åt Nymans UR på 1900-talet, de va någe panik-kneg på en Rolle åt en kund. :)
En annan storry va när en kund kom in med en SEIKO och ville ha den n fixad, men att den absolut skulle skickas till SEIKO, så att Dom skulle fixa felet. KG sa att detta fixar jag utan problem. Kund ville absolut att den skulle till SEIKO.. "Det behövs inte, jag fixar detta för halva deras pris och bättre.. Kund ville ha de skickad i alla fall.
OK sa KG.. jag skickar iväg den åt dej... men kom inte tillbaka hit igen med mer som jag ska posta. Jag är Urmakare.

KG berättade för mej att han även gjort jobb åt Nymans UR på 1900-talet, de va någe panik-kneg på en Rolle åt en kund. :)
En annan storry va när en kund kom in med en SEIKO och ville ha den n fixad, men att den absolut skulle skickas till SEIKO, så att Dom skulle fixa felet. KG sa att detta fixar jag utan problem. Kund ville absolut att den skulle till SEIKO.. "Det behövs inte, jag fixar detta för halva deras pris och bättre.. Kund ville ha de skickad i alla fall.
OK sa KG.. jag skickar iväg den åt dej... men kom inte tillbaka hit igen med mer som jag ska posta. Jag är Urmakare.
Stolt och rakryggad! Mer business till KG!

KG är ordförande i urmakeriförbundet och en av dem bästa som finns. Bara för att man inte jobbar på Biblioteksgatan utan på sunk-söder så gör det en inte till sämre. Han har hjälpt mig massa gånger och han är extremt duktig. Jag kan dock inte garantera hur just detta resultat blir. Men som sagt, han är bland dem bästa!

Sedan när blev han ordförande i SUF?

Skillnad på att ha varit och att vara. Ser inte så ut iaf.
http://www.suf.se/om-suf/styrelsen-16470224

Ja han har nog varit det, han har haft skylten uppe under en herrans massa år och jag tror inte man sitter på livstid. Men helt ärligt ser jag inte skillnaden på hans skicklighet som urmakare (eller övrigt i heller) om han är eller har varit ordförande i urmakarföreningen. Jag nämnde det nog mer som en kul grej då han har skylten uppe på sin bänk i butiken.

Tillbaka
Topp