Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sage Barista är en bra allt-i-ett maskin. Det finns många alternativ, jag började med en begagnad Gaggia Classic som jag varmt kan rekommendera. Det viktigaste är att skaffa en tillräckligt bra kvarn sen finns det många maskiner som kan göra ett bra jobb. Kika lite på Youtube vad Lance och Hoffmann har att säga om enrty level så hamnar du rätt nära:Om man enbart njutit av espresso ute men vill börja göra egen hemma, finns det någon maskin som rekommenderas utan att det blir för avancerat? Har läst om att Sage Barista får bra recensioner.
Satsa hellre på en dedikerad för Espresso. Det är bara en massa meck att ha samma kvarn för både Filter och Espresso.Tänkte jag skulle ha en kvarn som klarade både espresso och filter. Hittade Eureka Mignon Libra All Purpose. Sen trillar jag ned i YouTube recensioner och tyckare, som menar att den är bra förutom på att ställa om mellan espresso och filter.
Pavoni Cilindro är den som passar bäst in köket i övrigt. Men är den att klassa som en bra kvarn?
Klart du ska våga lägga upp vad du vill här! Njuter du av kaffet i den maskinen är det den rätta för digVågar jag lägga upp nyinköpet här
Eletta Ultra, har knappt använt den än. Men den låga volymen när den bereder i sig är värt priset (fick den för 11700) jämfört med vår förra
![]()
Vågar jag lägga upp nyinköpet här
Eletta Ultra, har knappt använt den än. Men den låga volymen när den bereder i sig är värt priset (fick den för 11700) jämfört med vår förra
![]()
Som vanligt. Få grejer som blir bra när olika behov ska kombineras i en pryl.Satsa hellre på en dedikerad för Espresso. Det är bara en massa meck att ha samma kvarn för både Filter och Espresso.
Wilfa Svart hittar du för lite över tusingen och den är riktigt bra.
Kvarnar för Espresso har jag ingen koll på längre, Men Eureka verkar ju många gilla. Har själv aldrig testat någon, men tycker det ser jobbigt ut med ett sådant litet vred de verkar ha (de jag sett). Men i verkligheten kanske det är busenkelt att justera lagom mycket
Har en Eureka Mignon sen någon månad och tycker den är solid och verkar ge bra malresultat. Omställningsreglaget är inte toppen men det hanteras nog lättast genom att köpa ett större vred som finns tillgängligt (och som vissa modeller kommer med).Tänkte jag skulle ha en kvarn som klarade både espresso och filter. Hittade Eureka Mignon Libra All Purpose. Sen trillar jag ned i YouTube recensioner och tyckare, som menar att den är bra förutom på att ställa om mellan espresso och filter.
Pavoni Cilindro är den som passar bäst in köket i övrigt. Men är den att klassa som en bra kvarn?
Ja helt rätt för mig. Har inte tålamod för annatKlart du ska våga lägga upp vad du vill här! Njuter du av kaffet i den maskinen är det den rätta för dig
Mycket. Blir en helt klart godkänd balans mellan smak, utseende på drycken och insatsSmidig.
Vågen från Fellow också? Snyggt uppradat!Testar lite kaffe från Lykke![]()
Faktiskt inte, men passade in rätt bra ändåVågen från Fellow också? Snyggt uppradat!
Jag hade ingen Nespresso hemma innan. Men jag har ju blivit utsatt för dem på jobb, hotell, osv. Vill inte gå riktigt så långt som att säga "kattpiss". Men om du fortsätter att använda en Nespressomaskin parallellt med en "riktig" espressomaskin gör du förmodligen något fel med den senare.Ni som gick från Nespresso till proper Espresso-setup, behöll ni bägge maskiner eller smakar Nespresso som katt-piss efter att man gått över?