Urkul
Basic
För att svara på din fråga: Samsung gör bra grejer, vad gäller NX3000 så är det helt klart prisvärt.Jag har själv blivit riktigt sugen på att uppgradera från mobilkameran till en systemkamera, gärna en kompakt som doftar retro.
Fastnade för denna: http://www.samsung.com/se/consumer/foto-video/system-cameras/nx-cameras/EV-NX3000BOJSE
Samsung NX3000. På papper verkar den sjukt bra, enligt min relativt begränsade kunskap. Men tycks klå det mesta i prisklassen ändå. Enda minuset jag kan se är brist på inbyggd blixt, vilket kan vara lite opraktiskt. Vad tror dom mer kunniga? Är den värd dom ca. 2700-2900 kr den kostar?
Vad gäller objektiv (om du skulle vilja bygga ut systemet) så har Samsung några få att välja på, de är bra och dyra.....
Summa summarum: Det är inget system att bygga på, vilket i mina ögon gör det till ett "mindre bra" köp, tänker du inte komplettera med fler objektiv så finns det många kompaktkameror för ungefär samma peng som ger dig minst lika bra bilder.
Men är du ute efter en systemkamera så är det nog svårt att hitta någon bättre för det priset, köp och prova