Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har köpt på mig 3 defekta swatch kronografer... ja jag vet![]()

Fina! Är det en Grand Prix som skymtar i bakgrunden? Jag har haft liknande problem, då har jag använt en avmagnetiserare så att alla visarna roterat, precis som @rogart-63 tipsar om. Sen har de funkat fint.Har köpt på mig 3 defekta swatch kronografer... ja jag vet
Frågan är då om dessa går att laga? Jag förstår inte hur man öppnar upp den, så kanske inte är meningen? Någon som har erfarenhet? Stämningsbild nedan
![]()
Trodde att det med avmagnetiserades var ett skämtFina! Är det en Grand Prix som skymtar i bakgrunden? Jag har haft liknande problem, då har jag använt en avmagnetiserare så att alla visarna roterat, precis som @rogart-63 tipsar om. Sen har de funkat fint.
Nejdå det funkar fintTrodde att det med avmagnetiserades var ett skämtska köpa en sån och testa! Tack för alla tips och råd! Värme hjälpte den ena men de andra två är fortfarande döda. Hoppas avmagnetiserare löser detta
![]()
Trodde det oxå . Tänkte det är nog inte så bra att avmagnestisera en kvarts. Men testade på ett verk som inte gick . Och mycket riktigt så snurrar visarna som små propellrar. Klockan funka fint sen . Jag rekommenderar det inte till vissa Omega verk dock. Dom har magnetiska minutrör. Har haft ett par stycken såna som troligen blivit avmagnetiserade . Där vill inte timvisaren följa med runt . Men billiga ETA verk är inga problem.Trodde att det med avmagnetiserades var ett skämtska köpa en sån och testa! Tack för alla tips och råd! Värme hjälpte den ena men de andra två är fortfarande döda. Hoppas avmagnetiserare löser detta
![]()
Har du kört med eller utan batteri i då? Har äntligen fått hem en avmagnetiserareFina! Är det en Grand Prix som skymtar i bakgrunden? Jag har haft liknande problem, då har jag använt en avmagnetiserare så att alla visarna roterat, precis som @rogart-63 tipsar om. Sen har de funkat fint.
Jag orkar inte ta ut batteriet, höll på att spräcka boetten på den ena pga otåligoch hårdhäntHar kört med batteri, oklart om det är bra eller dåligt om jag ska vara ärlig så kanske värt en runda på google. Inget har gått sönder för mig än iaf
Rapportera gärna hur det går!
Helvede! Mission failed delvis... ena verkar ha hoppat igång, men återstår att se om det håller i sig. Andra snurrar kronografdelarna på, men själva tiden rör sig ej. Lyckligtvis verkar min tredje fungera utan en tur på avmagnetiserarens bord!Har kört med batteri, oklart om det är bra eller dåligt om jag ska vara ärlig så kanske värt en runda på google. Inget har gått sönder för mig än iaf
Rapportera gärna hur det går!
Nu går alla treTvå av tre är väl inte så illa ändå
Brukar behöva röra klockan över avmagnetiseraren för att hitta rätt läge där visarna börjar snurra, krävs lite tålamod ibland
Snygg jobbat!! Var det avmagnetiseraren som gjorde tricket eller har något annat tips att dela med dig av?Nu går alla tretjoho!!
Körde på med avmagnetiseraren, adderade lite hederligt slagvåld efter att jag råkat tappa en i marken och fick igång sekundvisaren av fallet. Lät klockorna ligga på element ett tag också, så en blandning av hat, kärlek och en liten blå dosa från Kina!Snygg jobbat!! Var det avmagnetiseraren som gjorde tricket eller har något annat tips att dela med dig av?![]()
Whatever works antar jagKörde på med avmagnetiseraren, adderade lite hederligt slagvåld efter att jag råkat tappa en i marken och fick igång sekundvisaren av fallet. Lät klockorna ligga på element ett tag också, så en blandning av hat, kärlek och en liten blå dosa från Kina!
Riktigt bra tråd för en som sitter och väntar på två swatch kronograferKörde på med avmagnetiseraren, adderade lite hederligt slagvåld efter att jag råkat tappa en i marken och fick igång sekundvisaren av fallet. Lät klockorna ligga på element ett tag också, så en blandning av hat, kärlek och en liten blå dosa från Kina!
och kul att det löste sig, fräna klockor!