Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den senare ser dock sämre ut, både form och storlek.16,5 cm handled. Både 1501 och 2767 är 34mm. Mycket bra storlek, men som andra nämnt är lug-lug måttet helt avgörande.
Slänger in min gamla 168.022 som bevis. Den är ca36,5mm men har snarlikt lug-lug mått som de andra två.
![]()
![]()
![]()
Den har såklart lite mer närvaro då tavlan är större. Hur menar du med formen?Den senare ser dock sämre ut, både form och storlek.
Tycker inte det är samma klass helt enkelt. Gillar när bandhornen är kraftigare. Betyder inte att den senare ör dålig men håller de två före högre.Den har såklart lite mer närvaro då tavlan är större. Hur menar du med formen?
Då är jag med. Håller med om att proportionerna tavla/bandhorn är bättre på 1501:an och 2767:an.Tycker inte det är samma klass helt enkelt. Gillar när bandhornen är kraftigare. Betyder inte att den senare ör dålig men håller de två före högre.
34 är min sweespot! har tappat räkningen på hur många 34mm jag haft, 16cm armHallå! Moderator får flytta/radera detta om det redan diskuterats någonstans men jag lyckades inte hitta en tråd för det..
Ni som bär 34mm, vad har ni för storlek på handlederna och kör ni 34mm som dressklocka eller vardagsklocka? När tycker ni 34mm ser för litet ut?
Skicka gärna bild på just din!
Jag hänger inte med, vilket område?Är på väg stt beställa en ny klocka som finns i både 34, 36 och 38 storlek, samma modell i övrigt. Valet verkar falla på 34 mm versionen.
Nu har jag 16,5 i handled och ganska platt men har klockor på 42 mm som jag bär utan problem visserligen. Har även 33 och nedåt 31, vintage men även nya 35mm..
Generellt trivs jag bäst i klockor av de mindre storlekarna har jag kommit fram till. Har aldrig känt det skulle påverka nåt särskilt annat område. Det är en märklig tanke att det skulle det.
Har aldrig känt det skulle påverka nåt särskilt annat område
Jag är lite motvalls... testade 347 och tyckte den var fantastiskt fin. Och bars perfekt. Men jag vill ha datum och bära den till vardags, då villhövs datumGrand seiko sbgx353. 34mm![]()
![]()
![]()
Jag har den till vardags och ibland då saknar jag faktiskt datumJag är lite motvalls... testade 347 och tyckte den var fantastiskt fin. Och bars perfekt. Men jag vill ha datum och bära den till vardags, då villhövs datum
Jäkligt fin modell även utan datum förstås, men då blir det mer helgklocka för mig. Grattis till dig![]()
För att den känns för liten eller någon annan anledning?Haft svårt att bära upp min 34mm Tudor Prince. Även om jag gärna velat använda den mer får den inte wrist-time den förtjänar.
![]()
Håller med. Långa lugs gör ju att den fyller ut en del också.34 mm på 16,5-17 cm handled. Helt perfekt storlek tycker jag.![]()
Så vackerGrand seiko sbgx353. 34mm![]()
![]()
![]()
Är det den som räknas som small eller?Tack!
Är mycket nöjd med resultatet!
Funkar också bra med en mindre klocka 29,5 x 22mm
![]()
Ja den ser onekligen fin ut, har märkt att många klockor i 34mm kanske med fördel har vit urtavla, gör kanske att den ”känns” något större?![]()
![]()
Air-King 5500, 34 mm. Ca 17 cm runt handleden. En dröm på handleden.
Ja den ser onekligen fin ut, har märkt att många klockor i 34mm kanske med fördel har vit urtavla, gör kanske att den ”känns” något större?
Tyckte alla satt riktigt fint! Har något mindre handleder än dig (16cm) men tycker att 36mm är sweet spot. Är förvånad dock att OPn är 34mm, ser större ut.16,5 cm handled. Både 1501 och 2767 är 34mm. Mycket bra storlek, men som andra nämnt är lug-lug måttet helt avgörande.
Slänger in min gamla 168.022 som bevis. Den är ca36,5mm men har snarlikt lug-lug mått som de andra två.
![]()
![]()
![]()
Bilen på OP:n är tagen på vintern. Engine turned glasringen gör nog sitt oxå.Tyckte alla satt riktigt fint! Har något mindre handleder än dig (16cm) men tycker att 36mm är sweet spot. Är förvånad dock att OPn är 34mm, ser större ut.
Ser perfekt ut!Personligen är jag extremt nöjd med min 34mm DJ. Läst en hel del om att det ska upplevas till gränsen feminint men trots att jag är en "större" karl med tatueringar så ser jag inget fel med storleken![]()
Tack snälla!Ser perfekt ut!
sitter fint på din handled. tycker det är en bra storlek för de flesta.Personligen är jag extremt nöjd med min 34mm Date. Läst en hel del om att det ska upplevas till gränsen feminint men trots att jag är en "större" karl med tatueringar så ser jag inget fel med storleken![]()