• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kan vi prata om det här?

Oew

Guld
Känner att jag har så många frågetecken efter att ha tittat på det här. Hur kan detta vara en gren i OS? Turas dem om om att ligga överst eller är vissa förkastade till att vara BB förevigt?
B2B8FF81-0A83-4703-A366-88DECD565238.jpeg

Vet inte riktigt om det är så konstigt? Alla småbarnsföräldrar med 2 eller fler barn känner väl till att barnen gärna slås om EN rolig leksak och föräldrar sjunger upp i kör att barnen ska samsa/leka samtidigt med leksaken i frågan?
Och vad ska man göra när två vuxna bebisar vill åka samma kälke....?

Senast ändrad:
Känner att svaret ligger i vanlig manlig dumhet!
- Tror du det går ännu fortare om vi ligger två på??

Sen när det inte gick att ligga fler på varandra så då uppfann man bobsled... Som gick ändå snabbare!
Kanske, men sen är beräkningen av tid också märklig, vid enmansrodel är det baserat på 4 åk, men vid tvåmans så gör de bara 2 åk var.
Detta är den andra märkliga OS grenen, ger er en utmaning. Kolla på det här klippet och försök lista ut vad som pågår

Klättra upp i träd på fyllan
Hoppa från en klippa ner i okänt vatten
Glida nerför trappräcket ovanför en stentrappa
Lägga sig två snubbar i en kälke dimensionerad för dvärgar och åka nerför en isbana i 150 km/h

On topic. Bad ass sport det där. Till skillnad från typ curling.

Känner inte igen beteendet, varken hos mig själv eller mina manliga vänner, nåja, avarter finns där alltid såklart.

Dumhet är en sak, men the need for speed är inget nytt, men sättet att uppnå det i det här fallet får en att fundera en extra sväng :cool:

Känner inte igen beteendet, varken hos mig själv eller mina manliga vänner, nåja, avarter finns där alltid såklart.

Dumhet är en sak, men the need for speed är inget nytt, men sättet att uppnå det i det här fallet får en att fundera en extra sväng :cool:

Hoppade du och dina manliga vänner över åldern 13 - 23?

"speed has never killed anyone. suddenly becoming stationary, that's what gets you"

Hoppade du och dina manliga vänner över åldern 13 - 23?

"speed has never killed anyone. suddenly becoming stationary, that's what gets you"

”Att klättra upp i fyllan i ett träd” Nej, meningen med det, eller att balansera på ett balkongräcke, 6 våningar upp på charterhotellet i den grekiska ö-världen kändes inte heller som någon vidare god ide, så vi avstod.
”Hoppa från en klippa ner i okänt vatten” Njae, men vill någon underhållare bjuda på det så varsågod..
”Glida nerför en trappräcket ovanför en stentrappa” Mja, stupid will still be stupid.

Men hastighet, där har jag förståelse. Känslan av att vara i kontroll, oavsett risken, den kan jag förstå.
Stupid may be :cool:

Om inte det där är ett tecken på just manlig dumhet så vet jag inte vad som är!? Ryggmärgsskador och riskgrupper...

Nej. Det är en kalkylerad risk, sedan vart man ligger på skalan "risk" efter att uträkningen är gjord har med en mängd faktorer att göra.
Men om du menar att alla aktiviteter som överhuvudtaget kan sluta med en skada så kanske du har rätt...
Att det sedan finns korkade personer som gör korkade saker det är inget nytt, men att det har något med manlighet att göra håller jag inte med om.

Nej. Det är en kalkylerad risk, sedan vart man ligger på skalan "risk" efter att uträkningen är gjord har med en mängd faktorer att göra.
Men om du menar att alla aktiviteter som överhuvudtaget kan sluta med en skada så kanske du har rätt...
Att det sedan finns korkade personer som gör korkade saker det är inget nytt, men att det har något med manlighet att göra håller jag inte med om.
Nej, manlighet=dumhet. Det är sen gammalt
https://www.livescience.com/49101-darwin-awards-are-men-idiots.html

Gårdagens DN. Sätter min SKX007 på att den som hoppade har (hade?) skägg/skäggstubb.
Ganska kul att säkert 99,999% av dom som läste denna nyhet "vet" att hopparen är en kille utan att det står någonstans. Av någon anledning så gör inte kvinnor sånt här.

Screen Shot 2018-02-19 at 13.06.46.png
Det står ju: en MAN fördes till sjukhus.

Tillbaka
Topp