• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans-Klockkvaliten 16 maj

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den här rackaren hade blivit en perfekt ingångsmodell i rolexträsket men jag får nog stanna hemma imorgon så att sambon inte slår ihjäl mig :dead:
1Zah1mm.jpg

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2846/vara/1123125
Att folk blivit ihjälslagna för sin klocka har säkert hänt, men det är verkligen illa om det är ens egen sambo som håller i klubban :D
 

poormans

Rolex
inget konstigt alls att det är höga priser, kaplans har ju öppet mål sen stockholms auktionsverk slutade med sina klockkvaliteter

många känner sig nog dessutom säkra med köp av vintage där så de får bra betalt

cheers
christian
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Men trenden verkar stark, det blir dyrare och dyrare?


Det är sjukt intressant hur priserna enbart verkar gå upp. Först trodde jag det handlade om att folk med mindre intresse än möjligtvis vi, såg kaplans klockkvalité som en säker handelsplats för vintage. "skriver Kingmagazine att vintage rolex är bäst ska jag också ha en sån". Men Med tanke på denna gångs siffror, ej komplett gilt 5513 över 100k och likaså för en gammal speedy med gravyr - ja då börjar man undra. Det kan inte enbart längre vara svenssons med mindre intresse och ork om att läsa på och köpa privat som handlar via klockkvalitén.
 
  • Like
Reactions: fc2

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Tror snarare det är trenden att köpa på auktion samt utländska intressenter som förklarar trenden.
Priset på speedyn höll internationell nivå och jag var inte direkt förvånad. Gravyren var ju en bonus ;)
Straightlugs speedys är dyra och borde så vara. Sverige har varit ett undantag fram tills nu. Jag gissade redan på förvisningen i måndags att den skulle gå över 100.
Tyckte den var grym. Orenoverad och trevlig uppsyn :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Priset på speedyn höll internationell nivå och jag var inte direkt förvånad. Gravyren var ju en bonus ;)
Straightlugs speedys är dyra och borde så vara. Sverige har varit ett undantag fram tills nu. Jag gissade redan på förvisningen i måndags att den skulle gå över 100.
Tyckte den var grym. Orenoverad och trevlig uppsyn :)

Iofs inte direkt den jag syftade på, men det kan säkert stämma.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tycker de flesta priser var väntade. Det som förväntades gå upp mycket gjorde det. Slasken landade kring estimaten. Tyvärr ett ganska tråkigt utbud överlag denna gång tycker jag.

Hoppas någon hittade något kul. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var det något special med den 5513 som ligger ute?
-Förutom att den saknar vridring... :D
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Patek 5130G och 5164A gick ju för rätt vettiga pengar.

image.jpg
 
  • Like
Reactions: fc2

paradis

Audemars
Var det något special med den 5513 som ligger ute?
-Förutom att den saknar vridring... :D

Dom billigaste kostar runt 100 K. Tror att man behöver lägga 30 + till, men då blir den otroligt fin. Det kan vara lite spännande att leta lite delar till den.....finns en tjusning i detta också. Att bara gå ock köpa en fin 5513 Gilt , 150-170.000 SEK
 

fc2

Rolex
Priset på speedyn höll internationell nivå och jag var inte direkt förvånad. Gravyren var ju en bonus ;)
Straightlugs speedys är dyra och borde så vara. Sverige har varit ett undantag fram tills nu. Jag gissade redan på förvisningen i måndags att den skulle gå över 100.
Tyckte den var grym. Orenoverad och trevlig uppsyn :)

Är 150k verkligen standardpris för en 2998? Om det är så har jag inte hängt med där på ett tag. Sett en del gå för 10k-12k$ på diverse forum men därifrån till 150k SEK är det ju en bit. Om nu 150k är standard är ett utrop på 24k på gränsen till oseriöst. Jag vet att det är deras jobb att tjäna pengar, få med många i budgivningar etc men ändå?
 
Topp