• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Karl Johan Auktioner - Klockspecial TG01 - Förhandsvisning

Hittade denna bild i luren från visningen. Visats tidigare i tråden men värd en bild till. Hur vanligt är det med 2-register kronografer från Kronometer Stockholm?
59419E3C-257A-4F3B-924D-434FCB76CEB3.jpeg
Är lite sugen på den där faktiskt!

Nu ligger katalogen ute på Karljohan Auktioners hemsida

Ja, den gör ju det. :)
För den som gillar det så finns det också en PDF-katalog.

...men ingen tryckt p.g.a. lika delar onödigt miljöslöseri och noll och ingen tid att få den tryckt.
Kan man lösa båda dessa bitar vid framtida auktioner så kanske det blir någonting att bläddra i. Tillsvidare får ni scrolla. ;)

Ja, spännande värre! Auktionisten kan/bör ju inte pilla med objekten, men säljaren hade nog kunnat tjäna några tiotusentals kronor på att fixa ett batteri så den hade tickat;-)
Nej, det är så klart lite klurigt, det där.

Den kommer från en inlämnare vi litar på, men det är så klart svårt (läs: omöjligt) att garantera något.
Att det inte blev gjort innan inlämning tror jag mest beror på lite tidspress. De tar, som bekant, inte gärna emot den på den lokala Ur & Penn-butiken.
Förmodligen hade de väl gjort det på någon av alla småbutiker som har gatupratare som förkunnar att klockbatteri byts för 50 kr - men där är det kanske ens egen magkänsla som stoppar. ;)

Den som känner sig manad har ju i princip 14 dagar på sig att testa med ett nytt.
Det verkar vara SR621SW som gäller.

Vilken härlig klockauktion! Man blir ju riktigt sugen på flera av klockorna. Bra beskrivning av objekten och kul med många annorlunda objekt! Hoppas att detta blir återkommande tema hos er @Anders Forsberg
Roligt att höra! :)
Vi kommer absolut att rodda flera dedikerade klockauktioner framöver.
…Och för all del även lite andra temaauktioner. Stay tuned.

Superkul! Många intressanta objekt 😊
:)

Vad låg den på i utropspris?
(Jag kommer inte åt katalogen via chrome, ngn annan som har likande problem?)
Ajdå…
Får du fortfarande inte rätt på det? Har inte hört om någon annan som inte kommer åt sajten korrekt via Chrome (eller för den delen andra läsare). För mig själv funkar det också i Chrome på både mobil och dator.

Dra annars gärna ett PM så får vi försöka bena ut vad det är som strular.

Nej, det är så klart lite klurigt, det där.

Den kommer från en inlämnare vi litar på, men det är så klart svårt (läs: omöjligt) att garantera något.
Att det inte blev gjort innan inlämning tror jag mest beror på lite tidspress. De tar, som bekant, inte gärna emot den på den lokala Ur & Penn-butiken.
Förmodligen hade de väl gjort det på någon av alla småbutiker som har gatupratare som förkunnar att klockbatteri byts för 50 kr - men där är det kanske ens egen magkänsla som stoppar. ;)

Den som känner sig manad har ju i princip 14 dagar på sig att testa med ett nytt.
Det verkar vara SR621SW som gäller.
Jag fick mig dagens skratt när jag frågade om batteribyte på modellen hos en lokal handlare som bl.a. säljer Longines, Sjöö Sandström och Oris. - Kan du bokstavera märket på klockan? Pe, aa, te, ee, kå….. Verkade inte ringa någon klocka🤪

Jag fick mig dagens skratt när jag frågade om batteribyte på modellen hos en lokal handlare som bl.a. säljer Longines, Sjöö Sandström och Oris. - Kan du bokstavera märket på klockan? Pe, aa, te, ee, kå….. Verkade inte ringa någon klocka🤪
På sätt och vis imponerande.
Visst att vi kan bli lite insnöade ibland, och tro att alla kan allting, men att arbeta i klockbutik och inte veta vad Patek är... tja... inte tokbra.
När jag arbetade med att sälja (billigare) bilar så hade jag trots allt ganska bra koll på vad Rolls Royce och McLaren var. ;)

Tillbaka
Topp