• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Key holders

Hörni, ni som lägger upp högupplösta bilder på era nycklar, tänk på att man utan större problem kan göra kopior av dessa utifrån fotot...

Tror risken är liten men du her helt klart en poäng. Dock kan jag inte redigera bilden nu så det är som det är. Om inte Admin vill gripa in och ta bort bilden?

Vet ni om det går att stoppa in dessa större nycklar (tänker på den mässingfärgade)
IMG_2132.JPG
Jag kör en sån mässing i min keysmart. Fungerar helt ok men den sticker väl ut lite. Ska se om jag kan fixa ett foto om du vill?

Gör gärna det för jag är lite nyfiken också :)

Här kommer lite bilder. Kör den i kanten och har byggt upp lite jämte för att den ska gå att kila in bra. Tycker inte det är något problem. Det enda problemet är nycklarna med plast på, de fastnar i varandra när man fäller ut dem.

IMG_20170309_175030.jpg

IMG_20170309_175006.jpg

Hade gärna hittat en snygg och smart nyckelhållare som även svalde en bilnyckel. Volvons nyckel är ju så fet och svår att gömma. Ogillar att ha dem löst så här är min lösning just nu.
20170309_185441.jpg
20170309_185453.jpg

Köpt på Jack and Jones för typ 99 spänn

Senast ändrad:
Samtidigt, vad ska jag med en kopia på din nyckel till? Jag vet inte vem du är eller var du bor.
Du anar inte vad "folk"(Tjuvar alltså) är villiga att göra för att fixa lite nya prylar och cash.
Du kanske har lagt upp nån bild på din bil med regnummer, skrivit ut ditt namn och stad nånstans. Du kanske har en köpesannons där tjuven kan låtsas ha prylen du vill köpa till ett bra pris och vill posta den hem till dig, eller tvärt om vill köpa något av dig och ber om din adress för att verifiera att du är ärlig(medans du såklart får fejkuppgifter tillbaka).

Vips, så är du av med hela klocksamlingen...

Väldigt gärna!

Edit: bra att jag svarade innan jag läst vidare.
Haha, Det var fler som var intresserade av hur det såg ut ;) Men det funkar bra, nu så är min keysmart lite skev så ska fixa den när jag har ork och tid men den funkar definitivt bättre än nyckelring när man har fler än 3 nycklar.

Du anar inte vad "folk"(Tjuvar alltså) är villiga att göra för att fixa lite nya prylar och cash.
Du kanske har lagt upp nån bild på din bil med regnummer, skrivit ut ditt namn och stad nånstans. Du kanske har en köpesannons där tjuven kan låtsas ha prylen du vill köpa till ett bra pris och vill posta den hem till dig, eller tvärt om vill köpa något av dig och ber om din adress för att verifiera att du är ärlig(medans du såklart får fejkuppgifter tillbaka).

Vips, så är du av med hela klocksamlingen...
Visa regskylten? Det gör du på ICA varje dag. Lämna adressen? Lagom paranoid eller? Dessutom är de flesta nycklar kopieringsskyddade av de jag sett i tråden.

Visa regskylten? Det gör du på ICA varje dag. Lämna adressen? Lagom paranoid eller? Dessutom är de flesta nycklar kopieringsskyddade av de jag sett i tråden.
Visst visar jag regskylten på ICA, men jag skriver inte på bilen att jag har massa dyra klockor och lägger hemnycklarna i vindrutan. Dessutom är det mycket smidigare för tjuvarna att sitta och planera i lugn och ro på lyxhobby-forum som detta. Det farliga är inte att lämna ut en uppgift, det farliga är att lämna ut alla uppgifter... Men visst har du rätt, risken är nog relativt liten. Å andra sidan gillar jag att ha mina prylar för mig själv. :)

Tillbaka
Topp