• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Tips på flanellbyxor med hög (ej extrem) midja och normal (ej extrem) vidd? Har tidigare kört mycket Berg & Berg men de har gått för crazy för min smak på byxornas vidd. Kikar på Ströms Sartorial men tycker 4 k är rätt saftigt. Idéer?
Jag tror att Natalino har det du söker. Tycker deras byxor är väldigt trevliga i passformen:

Deras storleksguide stämmer också väldigt bra.

Jag tror att Natalino har det du söker. Tycker deras byxor är väldigt trevliga i passformen:

Har två par byxor från Natalino och min upplevelse är att de är klart vidare än alla de par jag har från Berg och Berg. Samtliga är dock några år gamla och vet inte om de ändrat sina mått sedan dess.

Ja, de är bra. Har ett par i linne. Men dåligt med storlekar (iaf min storlek).

Tjenare!
Sitter och suger på att skaffa en Rubato crewneck eller sportsman. Har planerat att köra bara som den är men också under kavaj. Evt kanske crew är något lättare under kavaj men tkr sportsman är sanslöst grann. Någon som har erfarenhet och kan guida lite?
Har redan en V och är väldigt nöjd med material, kvalle och passform.

Tjenare!
Sitter och suger på att skaffa en Rubato crewneck eller sportsman. Har planerat att köra bara som den är men också under kavaj. Evt kanske crew är något lättare under kavaj men tkr sportsman är sanslöst grann. Någon som har erfarenhet och kan guida lite?
Bilder?

Jag behöver fylla på jeansförrådet.
Levis har väl mer eller mindre alltid varit standarden när det gäller jeans men det finns kanske något mer spännande i bra kvalitet?
Kollade Asket jeans och gillar deras kläder i övrigt.
Har någon erfarenhet av deras jeans eller har några andra märken man bör kolla upp?

Levis har väl mer eller mindre alltid varit standarden när det gäller jeans men det finns kanske något mer spännande i bra kvalitet?
Har någon erfarenhet av deras jeans eller har några andra märken man bör kolla upp?
Supernöjd med mina jeans från Asket såhär en månad in. Generellt alltid svinbra service i butiken på Norrmalmstorg också. Rekommenderar!

Jag kör nudie och är nöjd!

Ursäkta, my bad.
IMG_8643.jpeg
IMG_8644.jpeg

Problemet med de flesta levis är att de inte är i 100% bommul samt har dragkedja. Men kör du 501 gäller inte ovan.

Nudie hade jag helt glömt bort.
Har haft ett par för många år sedan och det var också bra :)
Personligen har jag lagt ner Nudie helt under senaste året. Väldigt trist då jag tidigare gillat kvalitén på tyget. Ta med 4st byxor av samma modell & storlek då du ska testa i provrummet, för ingen är den andra lik. Dom verkar ha tappat all QC tyvärr

Vilken modell och färg är det där?

Tänkte införskaffa något nytt vid oändligt långa resor på tåg, flyg, buss osv som fortfarande ser OK när man kommer fram.
CHINOS - HAMILTON, DARK KHAKI STRETCH 315g. Grundmodellen jag valde var ”kroppsnära med hög midja”. Nu inväntar jag nästa byxor med uppdaterade mått, återkommer med hur det blev…

Akta dig för Asketjeans, blir riktigt slappa i passformen (flera vänner har upplevt samma). Tycker generellt de är överprisade på allt och att deras löfte om en långvarig garderob är humbug. Nog med hatande från mig nu 😅

Akta dig för Asketjeans, blir riktigt slappa i passformen (flera vänner har upplevt samma). Tycker generellt de är överprisade på allt och att deras löfte om en långvarig garderob är humbug. Nog med hatande från mig nu 😅
Har inte heller fattat grejen med Asket. Om jag vill köpa basic-plagg i bra kvalitet så kör jag på t.ex Uniqlo. Vissa saker hos asket verkar sjukt ovärda - t.ex enfärgade mjukisbyxor för 1500kr, går hellre till lager 157 om jag ska ha dom hemma i soffan i så fall. Men då kanske inte bomullen är organisk. 😅

Ang jeans så tycker jag att Levis/Lee håller helt okej kvalitet.

Indigofera och TCB gör väldigt trevliga jeans. Bor du i närheten av Stockholm kolla in Second Sunrise. I Göteborg har du Göteborg Manufaktur på samma tema.

Tjenare!
Jag har båda, vad är det du vill veta? :) Tycker verkligen om sportsman, den är lite mindre i storlek än crew i samma storlek. Crew är typ samma som v-necken i passform och känsla.

Jag har båda, vad är det du vill veta? :) Tycker verkligen om sportsman, den är lite mindre i storlek än crew i samma storlek. Crew är typ samma som v-necken i passform och känsla.
Jag vill veta något som gör att jag kan bestämma mig!
Haha nä men hur lirar sportsman under kavaj tkr du? Och hur stadig är kragen, kan en vika upp den lite eller är den ganska hängig?
Hur använder du din mest?

Jag vill veta något som gör att jag kan bestämma mig!
Haha nä men hur lirar sportsman under kavaj tkr du? Och hur stadig är kragen, kan en vika upp den lite eller är den ganska hängig?
Hur använder du din mest?
Jag förstår! Sportsman funkar under kavaj, men den är nog inte lika mångsidig som en crew. Kragen är åt det sladdrigare hållet så den stannar inte riktigt kvar där man vill om man viker upp. Jag använder den i princip bara som den är utan kavaj. Ärmarna är också lite kortare på sportsman och inte dubbelvikta.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp