• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klart grabben ska ha en klocka

denjohan

Rolex
Pledge Member
Sonen (fyra och ett halvt) har nu på allvar börjat lära sig klockan och är mycket fascinerad av mina klockor. Han har också antytt att han så småningom vill ha en egen klocka. Och vem är jag att säga nej till något sådant? Så nu går fråga till folket, vad ska grabben ha? Jag var spontant inne på att köpa någon Seiko damdykare eller liknande (vill inte ha för stor klocka, det är trots allt en liten arm vi pratar om här).

Exemplet jag hittade var den här, men det finns givetvis cirka oändligt med variation här: http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-1...236322557?pt=Wristwatches&hash=item1e8e4b5cfd
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Gav bort min gamla G-shock till kusinen på 4år, perfekt då den får ta väldigt mycket stryk vid användning :)
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Någon variant av Seiko kanske funkar... vill minnas att det var någon här på forumet som köpte seikodykare till sina barn som funkade perfekt att använda med natoband! :)
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jo, Seiko på Nato är min första spontantanke. Tänkte kolla om folket hade fler idéer.
 

egbert

Panerai
Fin klocka, men bör det inte vara arabiska siffror, han är ju trots allt bara 4 och ett halvt?
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Köp en seiko 5, han kommer att kunna använda klocka som bestick utan att det händer klockan något :D


Hade den inte varit lite för stor var jag annars inne på en Vostok, sovjetisk teknologi när den är som bäst. Enkel, robust, pålitlig och fullständigt jävla oförstörbar.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Köpte en Gul till min grabb. Med karborre.
Sa till honom att om han använder denna flitigt ska han få en finare klocka nästa år. Funkade sådär.
Spännande i två veckor. :(
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag köpte en legoklocka "darth vader edition" till min pöjk när han var 7 månader gammal, så du ligger efter. :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Sonen (fyra och ett halvt) har nu på allvar börjat lära sig klockan och är mycket fascinerad av mina klockor. Han har också antytt att han så småningom vill ha en egen klocka. Och vem är jag att säga nej till något sådant? Så nu går fråga till folket, vad ska grabben ha? Jag var spontant inne på att köpa någon Seiko damdykare eller liknande (vill inte ha för stor klocka, det är trots allt en liten arm vi pratar om här).

Min grabb fick en Batman-quartz i julas (5,5 år)... Tips från coachen:
  • Arabiska siffror - det är svårt nog att lära sig läsa klockan så krångla inte till det. (Batman har inte sådana siffror, så vi kör med väggklockan)
  • Räkna med att den kommer att ligga i leksakslådan, under byrån, mellan soffkuddarna etc. Så du kanske inte vill skaffa en vintage Rolex som första klocka till grabben...
  • Quartz. Ny klocka är kul i några dagar, så för att slippa ställa klockan varje gång den "skall användas" så är ett batteri att föredra. Såvida du inte kan bygga en en winder med LEGO (helst Chima, Lego-Batman eller liknande). Och det kanske man bör göra... :)
winder.jpg

(http://forums.watchuseek.com/f20/need-watchwinder-1594.html)
 
Topp