• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klartsein Watch winder?

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej,

Tänkte införskaffa en watch winder och har hittat en billig från Klartsein. Är det någon som känner till detta fabrikat och är det något att ha?

Fattar ju att ju billigare vara desto sämre kvalitet, men så jäkla dålig kan den väl inte vara. Eller?!

http://www.electronic-star.se/Klars...=psm&utm_term=10006662&utm_campaign=Hush%E5ll

Tacksam för synpunkter.


Största nackdelen vad jag har hört är att billiga winders låter mycket, dvs jobbigt att ha i sovrummet. Någon löste det dock smart med att sätta timer på den, så att den bara gick på dagtid. :)

Edit: Har dock ingen erfarenhet om windern du länkade till.
 

Jagerloo

Breitling
Fick den idag med UPS. Fraktkostnaden va 0 kr och WW:n kostade 495 kr.
Frågade vart den va gjord men det kunde inte ens internetbutiken svara på.
Du kan ställa den så att den går medurs och moturs och så har den en filt på undersidan på själva lådan.
Den har ett svagt surrande ljud.
6dXmuT4[1].jpg
zuDI7uu[1].jpg

11Rchyh[1].jpg
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Fick den idag med UPS. Fraktkostnaden va 0 kr och WW:n kostade 495 kr.
Frågade vart den va gjord men det kunde inte ens internetbutiken svara på.
Du kan ställa den så att den går medurs och moturs och så har den en filt på undersidan på själva lådan.
Den har ett svagt surrande ljud.

Ruggigt trevlig Navitimer!
 

Jagerloo

Breitling
Japp det blev den som länkades i första inlägget. Ska du göra en beställning så gör det tidigt på måndag så har du den på fredagen. Köpte just denna för att den passade min klocka tyckte jag då menar jag att jag tyckte den va snygg + att den är skyddad mot damm.
 

Beech

Cartier
Japp det blev den som länkades i första inlägget. Ska du göra en beställning så gör det tidigt på måndag så har du den på fredagen. Köpte just denna för att den passade min klocka tyckte jag då menar jag att jag tyckte den va snygg + att den är skyddad mot damm.


Ah gött :) Kanske lägger en beställning då.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Sorry var lite snabb där jag såg att de stod ebay:-/ kul att du är nöjd de är jag också för de priset:)
 

Pontus M

Omega
Idag har jag lagt en beställning på en Klarstein, samma model som hänvisas till ovan.

Jag ser verkligen fram emot att se hur den är. Priset kan man inte direkt klaga på, 440 kronor. Dessutom är det gratis frakt från http://www.electronic-star.se

Jag återkommer med mina erfarenheter när den har landat!

Med vänlig hälsning,
Pontus
 

Pontus M

Omega
6CB021EB-454A-4D32-9595-5AB14EDA0A95.jpeg
Idag kom då äntligen min Klarstein och nu är den inkopplad. Jag måste säga att jag faktiskt är imponerad av känslan på den. Den är väldigt fin och känns faktiskt bra både i konstruktion och material.

Den är mycket tyst och hade med lätthet kunnat vara påslagen under natten även om jag har den placerad precis intill sängen.

Ett minus är dock att antal varv /dygn inte går att justera utan att det är 2160 varv /dygn som gäller. Jag har dock löst det med en timer som låter den vara igång strax under halva dagen. Det blir då ett lagom antal varv för min Seiko SKX007J som behöver 500-950 varv /dygn.

Ett plus är att den kan rotera båda medurs och moturs, den passar därmed alla klockor på marknaden.

Överlag är jag mycket nöjd med denna winder och kan varmt rekommendera den till er övriga.

Med vänlig hälsning,
Pontus
 
Topp