• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klassisk klocka under 10 000:-, förslag, tips, import, automatare?

Mangbang

Omega
2-Faktor
Hej,

Letar efter en klassisk automatare (eller ska jag tänka icke-auto?) med brunt läderband. Klockan får gärna vara i roséguld eller liknande. Stål är också ok men inte säker ännu. Storlek 39 mm +- 1 mm.

Någon som har ägt en Glycine Classic (Auto). Den är riktigt fin enligt mitt tycke. 25 juveler

-Boetten ska vara rund, inte oval eller annat.

Kom med era tips och gärna bilder :D

Mvh
MB
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fastna in vid vilket band en klocka säljs på. Läder är inte dyrt och lätt att byta. Finns ju hur mycket kul som helst inom budget.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Tissot Visodate! 40mm. Krokodilband.
IMG_1632.JPG
 

Mangbang

Omega
2-Faktor
Hej,

Letar efter en klassisk automatare (eller ska jag tänka icke-auto?) med brunt läderband. Klockan får gärna vara i roséguld eller liknande. Stål är också ok men inte säker ännu. Storlek 39 mm +- 1 mm.

Någon som har ägt en Glycine Classic (Auto). Den är riktigt fin enligt mitt tycke. 25 juveler

-Boetten ska vara rund, inte oval eller annat.

Kom med era tips och gärna bilder :D

Mvh
MB

EDIT: Behöver självklart inte komma i brunt läderband, dock är det en present så hade varit fint med att personen i fråga får göra öppningen och allt är klart. Men inget krav egentligen.

EDIT 2: Det ska vara en dressad. Personen i fråga använder kostym och kör klassiskt på allt.

Tack!
 

durutti

Cartier
Bilder på min Classic.
Köpte den med grå urtavla. Tanken var att skaffa vardagsklocka i första hand.
Eftersom kontrasten mellan visare, tavla och index inte var den bästa och eftersom minutvisaren hade en liten skada låtit urmakare byta tavla till vit/silver och då passade jag även på att byta till krona i silver.
Nöjd med klockan efter tavel-, kron- och visarbytet.
classic1.jpg

classic4.jpg

glycine_classic5.jpg

glycine_classic6.jpg
 

F-L-P

Panerai
Klassisk stil och prisvärt är alltid i min bok tyskt. Kanske Stowa antea? För liten mot specen men långa bandhorn och stor tavla bör göra den ganska stor för sitt mått. 870 euro

Nomos tycker jag gör stilen snäppet bättre men spräcker nog budget.. Vill man gå japanskt kan man köra Seiko SARB eller Orient Bambino

Antea_KS_logoneu_croco_lbbr.jpg
 

Mangbang

Omega
2-Faktor
Bilder på min Classic.
Köpte den med grå urtavla. Tanken var att skaffa vardagsklocka i första hand.
Eftersom kontrasten mellan visare, tavla och index inte var den bästa och eftersom minutvisaren hade en liten skada låtit urmakare byta tavla till vit/silver och då passade jag även på att byta till krona i silver.
Nöjd med klockan efter tavel-, kron- och visarbytet.
classic1.jpg

classic4.jpg

glycine_classic5.jpg

glycine_classic6.jpg

Satan va snygg!
 

Cryssarn

Rolex
Bilder på min Classic.
Köpte den med grå urtavla. Tanken var att skaffa vardagsklocka i första hand.
Eftersom kontrasten mellan visare, tavla och index inte var den bästa och eftersom minutvisaren hade en liten skada låtit urmakare byta tavla till vit/silver och då passade jag även på att byta till krona i silver.
Nöjd med klockan efter tavel-, kron- och visarbytet.
jaha. och jag som skulle ha ett köpfritt år :banghead:
 

Totte

Panerai
Har för mig att longines har nån riktigt fin rackare med datum kl12 i sin heritage-serie.

Fast egentligen tycker jag du skall strunta i storlek o gå på en Rolex oyster precision eller omega pie-pan :)

image.jpg

image.jpg
 
Topp