• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klickande bandstift/sprintar

ChrisQ

Omega
När jag har min Samurai på natoarmband brukar den ge ifrån sig ett klickande ljud vid vissa rörelser. Är det någon som vet vad lösningen är? För övrigt är det seikos egna fat spring bars som sitter på klockan. Detta förekom inte när den satt på länk. Tacksam för hjälp då detta börjar bli något frustrerande.
 

Kingesson

Omega
Jag har varit med om samma sak och blivit tokig på det. I ena fallet berodde det på billiga kinasprintar och i andra fallet att sprintarna var böjda/deformerade. Tror helt enkelt lösningen är att byta till nya?
 

Okonomiyaki

Panerai
2-Faktor
KnekRQG.jpg


Anledningen är att "skuldran" på sprintarna glappar in och ur hålen på klockan. Jag har bytt till "skulderlösa" eller "shoulderless spring bars" (google och ebay är din kompis) på alla mina Seiko med genomborrade luggar. Stoppa inte in dem på en klocka utan genomborrade luggar bara, för då har du ett problem. :stop: :hilarious:
 

ChrisQ

Omega
KnekRQG.jpg


Anledningen är att "skuldran" på sprintarna glappar in och ur hålen på klockan. Jag har bytt till "skulderlösa" eller "shoulderless spring bars" (google och ebay är din kompis) på alla mina Seiko med genomborrade luggar. Stoppa inte in dem på en klocka utan genomborrade luggar bara, för då har du ett problem. :stop: :hilarious:
Där har vi det! Tack som fan!
 
Topp