• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka att ge i present?

Glappis

Omega
Brorsan fyller jämnt i år och normalt sett brukar vi vuxna egentligen inte ge varandra födelsedagspresenter/julklappar etc. förutom möjligen något symboliskt.

Men nu är det som sagt dags för brorsan att fylla jämnt och då tänker jag att han ska få en klocka. Hans klockor hittills består av liiite för stora Gant, Boss etc. som han fått av frugan.

Eftersom jag inte är gjord av pengar och vi som sagt normalt inte ger varandra presenter så tänker jag att rimlig budget är ca. 5000 kr. Jag har hyfsad koll på vad han gillar och han har nog ungefär samma smak som mig vilket innebär dykare typ Seiko Turtle, sub dials i allmänhet, lite retrostil, racingstil etc. Han har t.ex. gett mig komplimanger för min Straton Legera och även sagt att han gillar Straton Tourer när han sett bilder. Han har rätt kraftiga armar och handleder av den runda sorten och har testat ett par av mina klockor så jag tror att lämplig storlek är ca 44 mm och inte för stora lug 2 lug. Kanske ett case med lite nedböjda luggar om ni förstår vad jag menar. Dressklockor är inte ett alt. eftersom en sån inte kommer användas.

Jag är lite inne på en Straton Tourer som borde hinna komma i tid eller en Seiko Turtle men jag tänker att ni har säkert tips på modeller som jag inte har en aning om.
 

strider

Panerai
le locle.jpg







Tissot le locle, bättre blir det inte, väldigt retro skulle jag säga.
Dock är det en dressare/casual.
 
Topp