• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

klocka av och på eller förvara

Isac85

Cartier
Tjena

P.g.a. Vissa omständigheter får jag inte bära klocka på jobbet de närmsta 2-3 månaderna. Frågan är vad jag ska göra med min lilla 16760.
1) Låta henne vila de 2-3 månaderna det rör sig om
2) ta på henne på fredagkväll och av på söndag och repeata de kommande månaderna?

Frågan är alltså vad som är bäst för urverket. Senaste service gjordes för exakt 1år sedan

Har tyvärr ingen winder och funderar inte på att skaffa en inom den närmsta framtiden så det alternativet är inget alternativ

Trevlig kväll!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tjena

P.g.a. Vissa omständigheter får jag inte bära klocka på jobbet de närmsta 2-3 månaderna. Frågan är vad jag ska göra med min lilla 16760.
1) Låta henne vila de 2-3 månaderna det rör sig om
2) ta på henne på fredagkväll och av på söndag och repeata de kommande månaderna?

Frågan är alltså vad som är bäst för urverket. Senaste service gjordes för exakt 1år sedan

Har tyvärr ingen winder och funderar inte på att skaffa en inom den närmsta framtiden så det alternativet är inget alternativ

Trevlig kväll!
Frys ner den snabbt, och tina upp den långsamt lagom tills dessa jobbmånader är till ända ;)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Urverket behöver du inte oroa dig över, speciellt inte om det är servat för endas ett år sedan. Kör extra hårt på helgerna bara ;)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag använder inte min 116613lb på dagarna heller pga mitt jobb! Men givetvis åker den på direkt efter jobbet och har den på mig hela helgen,på så vis hinner den dessutom aldrig stanna :)
 

MrPlow

Rolex
Tjena

P.g.a. Vissa omständigheter får jag inte bära klocka på jobbet de närmsta 2-3 månaderna. Frågan är vad jag ska göra med min lilla 16760.
1) Låta henne vila de 2-3 månaderna det rör sig om
2) ta på henne på fredagkväll och av på söndag och repeata de kommande månaderna?

Frågan är alltså vad som är bäst för urverket. Senaste service gjordes för exakt 1år sedan

Har tyvärr ingen winder och funderar inte på att skaffa en inom den närmsta framtiden så det alternativet är inget alternativ

Trevlig kväll!
Du har på dig klockan när du söker nytt jobb, helt enkelt.

Får man fråga vad det är för jobb? Misstänker att det inte är pilot för pan-am :)
 

Isac85

Cartier
Jag jobbar i byggbranschen, för närvarande i annat land än Sverige, så ja, man jobbar iprincip dygnet runt, så knappt lönt att använda den på veckodagarna tyvärr.. Nåväl blir la till att köra den på helgerna, de veckor man inte jobbar lördagar vill säga :)
 
Jag jobbar i byggbranschen, för närvarande i annat land än Sverige, så ja, man jobbar iprincip dygnet runt, så knappt lönt att använda den på veckodagarna tyvärr.. Nåväl blir la till att köra den på helgerna, de veckor man inte jobbar lördagar vill säga :)
Låter sunt! Hellre använda den fredag till söndag än ingenting alls. :)
 
Topp