• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka för 5000:-

hfsbnF

Basic
Hejsan,

Går i tankarna om att göra mig av med min Seiko SARB033 som jag fick hem för inte alls länge sedan, då den i mitt tycke är lite för liten på min handled. Söker således en ny klocka för max 5000:- (kan väl lägga till lite extra om det är någon som lockar väldigt mycket...). Har lite funderingar på om man kanske ska köpa en Tissot Visodate samt en dykare, tänker mig då SKX007/9. Eftersom att SARB:n ligger på 38mm och är lite för liten så söker jag således efter en som är åtminstone 40mm. Någon som har några förslag? :)

Är okej med att köpa begagnat också ska tilläggas.

För dom pengarna och med din önskan om 40+mm skulle jag titta på Citizen eco-drive SuperTitanium modeller. Dom flesta är runt 42mm och ligger i ditt prisspann, dessutom bra kvalitet

8xc6ExG_d.jpg

http://forums.watchuseek.com/f21/seiko-brightz-sdgm003-review-grand-cocktail-black-1999970.html

Jag har en Tissot Visodate och är mycket nöjd. Väldigt mycket klocka för pengarna! Jag rekommenderar.

EDIT: Har även en SKX007. Den är charmig även om tidhållningen kan vara sådär. Tycker att dessa två funkar väldigt bra i kombo. En dressare och en beater/dykare.

Tack för alla rekommendationer hittills :) Har kollat lite på DS Action som flera rekommenderade men har ett par problem med den som gör att jag tvivlar på att köpa den, främsta problemet är att jag inte gillar "hacken" i bezeln, samt att 21mm mellan luggarna inte är optimalt, då det ska vara lite svårare att hitta om jag har förstått det rätt? Någon som har ett exemplar av klockan och kan berätta hur länken är?

Tack för alla rekommendationer hittills :) Har kollat lite på DS Action som flera rekommenderade men har ett par problem med den som gör att jag tvivlar på att köpa den, främsta problemet är att jag inte gillar "hacken" i bezeln, samt att 21mm mellan luggarna inte är optimalt, då det ska vara lite svårare att hitta om jag har förstått det rätt? Någon som har ett exemplar av klockan och kan berätta hur länken är?

Länken är kanon och denna klocka ska sitta på länken, ingenting annat :)
Skulle vilja påstå att den klockan ligger 5k under vad den borde kosta, om man jämför den med andra klockor. Riktigt trevlig.

Stabil prisökning!
Tror jag gav 4500kr på Klockia.se för 3år sedan, dem hade väldigt bra priser på DS Action tidigare men nu är det tydligen samma som hos stjärnurmakarna..
Dock fortfarande en bra klocka för pengarna :)

Glycine verkar rea ut klockor sen Invicta tog över. Köp en ny för 6'. Samtidigt ligger de här på köp&sälj för runt 10'. KLASSISK klocka med tre tidszoner. Med ett pvd mesh är du i hamn. Lite dyrare, jävligt mycket bättre.
Screenshot_20170812-153216-01.jpeg

http://www.gnomonwatches.com/20-atmos-heritage-1545-sel-bracelet-mk2
Var lite inne på en Squale 1521 men hittade nu en 1545 i denna färgen som jag tycker är sjukt snygg. Vad tycker ni andra? Erfarenheter av gnomonwatches någon? :)
Om det är den stilen (submariner lookalike) för dom pengarna så är det en Steinhart Ocean One du ska ha.
Fast denna är lite mindre svart (=jättetråkig). Minus för den vedervärdiga mercedesvisaren dock. Men kvalitetsmässigt (dvs upplevd kvalitet, så länge har jag inte haft min Squale) så är de ohyggligt prisvärda.

Den nya modellen har betydligt mindre tydliga "hack", jag tycker som du om originalmodellen i övrigt.

Här är den nya.
DS Action Diver 2017 sw.jpg
DS Action Diver.jpg

Galet snygga tycker jag. Lagomt lik en Submariner men med en distinkt egen stil och inte alls homagelik.

certina6.jpg

Den gamla. Bra snygg men jag gillar inte bezeln.

Den nya modellen har betydligt mindre tydliga "hack", jag tycker som du om originalmodellen i övrigt.

Här är den nya.
DS Action Diver 2017 sw.jpg
DS Action Diver.jpg

Galet snygga tycker jag. Lagomt lik en Submariner men med en distinkt egen stil och inte alls homagelik.

certina6.jpg

Den gamla. Bra snygg men jag gillar inte bezeln.

Osäker på den nya modellen. Gillar inte den helröda sekundvisaren tillsammans med den röda texten. Blir för "kladdigt".
Man försöker sig på lite eget språk med "avkapade" triangulära index istället för de rektangulära, vilket jag anser vara ett minus.
Det kantiga runt bezeln tycker jag inte stör, ger mer karaktär och faktum användbart när man väl vill snurra runt den ibland. Aja, får kanske klämma på en innan man dömer för hårt, men min spontana reaktion iallafall :)

Tillbaka
Topp