• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Triumf

Rolex
2-Faktor
20160818_204814.jpg

Min treåring (som inte ens kan klockan) har två fjantiga kvartsklockor typ ur & penn, så jag kände att det var på tiden att han skulle få en mekanisk riktig klocka. Han kan som sagt inte läsa av tiden men gillar ändå att ha klocka på sig ganska ofta. Hittade denna dam-seikon (ca 30mm) i en låda hemma och "mekade" ihop med ett gummiband från en gammal casio. Blev helt ok tycker jag :pirate::seiko:

Ja när 7åringen nu stolt bär sin Casio ville även lillebror på 1,5 år också vara likadan. Så han fick ärva den gamla, en Quartz no-name med en fotboll på. Båda är nöjda. Det ska börjas i tid! :D
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Sonen på tre år vill ha en klocka för han får inte leka med pappas. Vad köper man nu i början? Swatch vore trevligt men hans handleder kan nog inte rocka en än.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Sonen på tre år vill ha en klocka för han får inte leka med pappas. Vad köper man nu i början? Swatch vore trevligt men hans handleder kan nog inte rocka en än.

Köpte en Gul till sonen då han fyllde sex häromsistens. Dels pga. lite nostalgiska skäl, men även praktiska - 10ATM (som inte ska underskattas - storasyster har lekt sönder två dinkor i vatten, och hon är åtta... :D) och kardborre liksom!

Finns i en uppsjö mer eller mindre smakfulla färger, kommer med gummi- och kardborreband. Fick dessutom välja fritt bland kardborrebanden, för den där extra tacky looken. 500 spänn well spent!

20181014_180427.jpg


Edit:
Var visst kass skärpa på det där skottet. Your loss! ;)
 
Topp