• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka för under 70K

Har själv bl a en Speedy Pro och håller helt med. Dessutom hade jag inte gått OWG med en klocka som man inte kan bada med.
Stämmer in i kören mot speedy som owg. Speciellt om man bor i södra europa.

Jag hade nog satsat på en 116610 eller en DJ. Du skrev att du knte hade behov av en dj, men den passar till allt, så du bör i alla fall prova den!

Stämmer in i kören mot speedy som owg. Speciellt om man bor i södra europa.

Jag hade nog satsat på en 116610 eller en DJ. Du skrev att du knte hade behov av en dj, men den passar till allt, så du bör i alla fall prova den!
Att testa är alltid gratis, men skulle nog kräva mycket för att en DJ ska få följa med hem! Just nu är det nog Bratte Aerospace i Night mission som står närmast!

DJ i mina ögon är en perfekt klocka funkar till det mesta.
Exakt, kanske ingen graal men en DJ är alltid rätt, alltid snyggt.
Om man vill satsa på ett säkert tidlöst kort så är DJ bra! Tråkig nej, tidlös ja. Sen så kanske en DD är roligare och lika tidlös, men då pratar vi andra pengar.

@Bossebäver där har du fel ;)

DJ i mina ögon är en perfekt klocka funkar till det mesta.

Jaha, fan vad kul.

Exakt, kanske ingen graal men en DJ är alltid rätt, alltid snyggt.
Om man vill satsa på ett säkert tidlöst kort så är DJ bra! Tråkig nej, tidlös ja. Sen så kanske en DD är roligare och lika tidlös, men då pratar vi andra pengar.

@Bossebäver där har du fel ;)

Vi diskuterar subjektiva åsikter, det är omöjligt att ha fel.

Jag undrar mest hur du resonerar.

En klocka används förutom för att i många fall höja ägarens "status", även som accessoar och en visuell detalj till en personlighet eller personlighetsdrag bäraren vill förmedla. En speedmaster eller explorer kan signalera äventyr, en seamaster visar att man sett en bondfilm, en sinn att man är en nörd etc etc.

En Rolex datejust förmedlar......inget. förutom möjligen att a) ägaren vill desperat ha en Rolex eller b) ägaren vill ha en klocka som inte sticker ut varken på ett bra eller dåligt sätt men som är en Rolex.

Vi snackar om ett 70 000 kr's(ca?) ur som inte har någon form av imponerande tekniska specifikationer, inga distinkta visuella distinktioner och ingen form av häftig "originstory" att stå på.

"den passar till allt" brukar vara det argument som framförs, vilket i sådana fall gör den till vad, klockvärldens mörkblå t-shirt?

Jaha, fan vad kul.

Vi diskuterar subjektiva åsikter, det är omöjligt att ha fel.

En klocka används förutom för att i många fall höja ägarens "status", även som accessoar och en visuell detalj till en personlighet eller personlighetsdrag bäraren vill förmedla. En speedmaster eller explorer kan signalera äventyr, en seamaster visar att man sett en bondfilm, en sinn att man är en nörd etc etc.

En Rolex datejust förmedlar......inget. förutom möjligen att a) ägaren vill desperat ha en Rolex eller b) ägaren vill ha en klocka som inte sticker ut varken på ett bra eller dåligt sätt men som är en Rolex.

Vi snackar om ett 70 000 kr's(ca?) ur som inte har någon form av imponerande tekniska specifikationer, inga distinkta visuella distinktioner och ingen form av häftig "originstory" att stå på.

"den passar till allt" brukar vara det argument som framförs, vilket i sådana fall gör den till vad, klockvärldens mörkblå t-shirt?
En Omega kan inte signalera annat än ett genuint ointresse för klockor. Sen kanske de har de bästa urverken, de är fortfarande en finare förpackad Longines. Datejust är trots tråkigheten classy och ett medvetet val.

En Omega kan inte signalera annat än ett genuint ointresse för klockor. Sen kanske de har de bästa urverken, de är fortfarande en finare förpackad Longines. Datejust är trots tråkigheten classy och ett medvetet val.

Vem väljer medvetet mellan att vara tråkig eller att vara astronaut/James Bond?

Omega kan du trycka ner bäst du vill, jag äger ingen.

Kolla in Omegas Aqua terra! Ett tidlöst val som står sig, ett medvetet val! :)

8097058308_11b460c7e1_b.jpg

Du försöker sälja in datejusts genom att låta en gapig, tjock britt prata svammel? Herregud...

Jag har inga anmärkningar på hur bra en datejust är, jag har inte ens klämt på en irl. Jag tycker dock fortfarande att de är ett jättetråkigt val, speciellt när Rolex har lite roligare och unika modeller såsom gmt, explorer 1 eller airking att erbjuda.
Försöker inte sälja in DJ nån stans men tycker med tanken på du aldrig har klämt på en som du säger är du lite hård i ditt dömande med dina påståenden om att man vill ha en rolex hit och dit, du får ju fortfarande tycka vad du vill men DJ är en riktig klasiker.

• Like
Reactions: kmg
Försöker inte sälja in DJ nån stans men tycker med tanken på du aldrig har klämt på en som du säger är du lite hård i ditt dömande med dina påståenden om att man vill ha en rolex hit och dit, du får ju fortfarande tycka vad du vill men DJ är en riktig klasiker.

Mitt påstående låg i att jag tyckte att den var tråkig. Jag förklarade sedan mitt resonemang om varför.

Det enda som hittills skrivits till försvar för en DJ som kan liknas vid ett resonemang är "den är klassisk", något som inte ens motsäger min åsikt.

Tillbaka
Topp