• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka för vårdgivare

Chuck

Patek
2-Faktor
Hej alla KS:are!
Som vårdgivare och klockfantast har jag något av ett problem då jag inte får bära armbandsur på jobbet av hygieniska skäl :( (det måste väl finnas någon i samma situation?!)

För att jag ska genomlida dagen utan tänkte jag därför införskaffa ett sk "sköterskeur" vars funktion är att det fästs upp och ner på bröstfickan så att man lätt och hygieniskt kan lyfta uret med handleden för att se tiden.

Till min besvikelse har jag dock endast hittat "billigt skräp". Tänkte därför rådfråga expertisen om ni har något tips på ett schysst "vårdgivarur" värdigt en vårdgivare.

Önskemål
# Vattentät- för att kunna sanera den från blod och andra otäckheter.
# Quartz- är tyvärr ett måste då det är mest praktiskt och jag inte vill riskera att den stannar.
# Datum- bra att ha med tanke på tidsbokning mm.
# Ca 42mm i diameter då större blir för tung och mindre blir kvinnlig och svårläst.
# Gärna kronograf med "pulsation-mätare" bara för att det vore nice.

Så här ser ett sk "sköterskeur" ut o_O

7940-7rodb.jpg




Eller såhär, denna är iaf från Seiko och har en schysst länk/ upphängningsanordning + pulsmätare!

svfq001.jpg


Såhär ska de se ut (Det var bättre förr) :cigar:

55.jpg



Ev skulle något modernt fickur kunna fungera, typ det här från Mondaine
(optimalt skulle dock urtavlan vara upp&ner)

a660-30316-11sbb.jpg


(Alla bilder är skamlöst stulna från internet)

Alla tips, ideér tankar och funderingar tas tacksamt emot!
Detta är min första trådstart så var snälla :)
Gillar mondainen, måste nog leta upp ett eget ex
 
Topp