• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klocka går +2min i ett läge

Sten

Cartier
Som rubriken lyder så går en av mina klockor ca +2min/dygn, men endast då den är "dial down". Kom på detta av en slump då jag var inne hos urmakaren i andra ärenden. Jag bad honom testa klockan i "maskinen-som-jag-inte-kommer-på-vad-den-heter". Där visade den +102 om jag inte minns fel, min urmakare trodde att det var "maskinen" och klockan som inte kom överens, så vi diskuterade inte saken desto mera.
Här hemma har jag nu testat klockan och kan konstatera att den faktiskt ligger på ca +2min/dag då urtavlan är ner. I övrigt går den enligt specs.
Vad kan detta bero på? Om det är till någon hjälp så är det ett ETA-urverk.
 

M.U

Rolex
Finns någon gammal rolex modell om hur klockan beter sig i olika lägen (om man vill att den ska sakta in lite eller öka lite över natten så lägger man den på ett visst sett.) Men dock handlar det inte om 2min/dygn. Mitt tips är att antingen göra på det jobbiga sättet: Gå tillbaka och be dom kolla det och förklara ditt problem eller det lätta: lägga den på något annat sätt över natten ;)
 
Topp