Tjockleken, den är ju 14mm tjock. Förutom tjockleken tycker jag den är snygg.vad tycker du ser oproportionerligt ut om man får undra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjockleken, den är ju 14mm tjock. Förutom tjockleken tycker jag den är snygg.vad tycker du ser oproportionerligt ut om man får undra?
Doctor's dial är inget jag känner till så det känns inte nödvändigtPatek klockan har ju en sk "doctors dial". Letar du efter nåt sånt ?
aha ,ja det framgick ju inte på bilderna,,men nu när du säger det så ,,Tjockleken, den är ju 14mm tjock. Förutom tjockleken tycker jag den är snygg.
Den var riktigt snygg, gillar visarna. Känns svårare att få tag på dock![]()
![]()
SRQ019 & SRQ021 är kanske inte jättelika men vissa likheter finns ju.![]()
Finns både hos Klockmaster Globen och hos Klockmaster Fältöversten.Den var riktigt snygg, gillar visarna. Känns svårare att få tag på dock
Vad kostar de ca?Finns både hos Klockmaster Globen och hos Klockmaster Fältöversten.
Den var riktigt snygg, gillar visarna. Känns svårare att få tag på dock
Finns både hos Klockmaster Globen och hos Klockmaster Fältöversten.
Hade hellre köpt en ny i Sverige med tanke på annonspriset.
Listpriset i Sverige är 27 har jag för mig.Vad kostar de ca?
Jaha, körde en snabb googling och tyckte det stog något om limited edition det var därför jag tänkte att den var svår att få tag på
Den är helt nysläppt och inte slutsåld än vad jag vet.Jaha, körde en snabb googling och tyckte det stog något om limited edition det var därför jag tänkte att den var svår att få tag på
Tyckte faktiskt den på ks såg riktigt trevlig ut. Synd att jag inte behöver ta tid... eller tur.Den är helt nysläppt och inte slutsåld än vad jag vet.
Grym modell. Finns två versioner, den vita med emaljtavla och den svarta med urushu dial, handmålad av samma snubbe om och om igen i en process som tar flera veckor. Modellerna har en egen minihemsida på SEIKOs hemsida.Tyckte faktiskt den på ks såg riktigt trevlig ut. Synd att jag inte behöver ta tid... eller tur.
OK, tack. Inte ens prisvärt med 25% rabatt om du frågar mig.
OK, jag ger mig. Har dock läst tidigare att det är ett moddat 7750.Jaså?
Ett specialbyggt kronografverk med pelarhjul med trippelfunktion (Monopusher) för under 30k är rätt prisvärt enligt mig.
Då det inte är ett 7750/2892-baserat verk och är byggt enligt Longines specifikationer av ETA så är det rätt jäkla bra.
Longines heritage 1942
Närmare kommer du nog inte !
Finns även med svart urtavla!
Do i need to say more ?
![]()
Supersnygg! Grattis!Så här ser @Sundström s förslag från tidigare i tråden ut på armen såhär 36 timmar efter att jag såg bild på den(@yonsson jag viker upp handen på fotot, så inte lika illa som det ser ut vad gäller krona mot hand
)..
![]()
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-you-only-need-one-pusher.64248/Supersnygg! Grattis!
Fler bilder tack.
superfin den där,Så här ser @Sundström s förslag från tidigare i tråden ut på armen såhär 36 timmar efter att jag såg bild på den(@yonsson jag viker upp handen på fotot, så inte lika illa som det ser ut vad gäller krona mot hand
)..
![]()
Vad gör att du tycker att den ser mer proportionerlig ut? Den är ju trots allt 15,2 mm tjock.![]()
![]()
SRQ019 & SRQ021 är kanske inte jättelika men vissa likheter finns ju.![]()
Vad gör att du tycker att den ser mer proportionerlig ut? Den är ju trots allt 15,2 mm tjock.
Tycker att båda den och Longinesen ser ganska lika knubbiga ut i profil.