• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klocka och annan gammal grej.

Undrar var resten av kistan tog vägen ?

P1030494.JPG

Köpte den här enligt mig coola tavlan igår.
Ungefär samtida med klockan skulle jag tro. Någon som kan tyda signaturen? Tycker jag borde kunna det efter att ha tuggat 1600/1700-talssvenska när jag skrev uppsats i historia men är kass på att tyda signaturer.
För övrigt går ej klockan men bär den ändå :oops:
20161021_111248.jpg
20161021_111134.jpg
20161021_111454.jpg
20161021_111400.jpg

Edit. Eprense di artiste?
Från Wikipedia: Épreuve d'artiste (E.A.) är franska och betyder artistprov, eller fritt översatt konstnärens exemplar.[1] Artistprov är de första avtrycken från en graverad eller etsad plåt.[2] Det skrivs ofta på litografiska verk som ligger utanför själva serien. De utgör de exemplar som artisten velat behålla.

Av all gammal junk jag har ligger nog denna silverpokal mig varmast om hjärtat. Från en tid då folk som tävlade med motorfordon var hårda på riktigt. Pokalen är ett andrapris i en tävling anordnad av Medelpads Automobil & Motorcykelklubb 1928. Skulle vara jäkligt kul att lycks få reda på vem och vilket fordon som vann denna men hittills har jag gått bet på det. Klockan är en Zerosa
Medelpad.jpg

Bild från biltävling 1928 lånad från http://massingnickel.se
1928.jpg

Tillbaka
Topp